Högskoleprov



En ljuskrona har lampor som antingen är släckta eller tända, de är oberoende av varandra.
Hur många lampor har ljuskronan?

A)Om man släcker ett ljus är antalet tända fyra gånger mer än de släckta

B)Om man tänder en utav de släckta, blir de släckta antalet åtta mer än de tända


Ja, ni kan ju förstå varför jag känner mig som mest värdelös just nu. Det är en fasansfull insikt att se sina värsta mardrömmar knacka med en dolk i ryggen. Jag hatar prov.
( ett svar på denna fråga erfodras inte , jag kommer nog hoppa från alnöbron isåfall)

En hel dag i skolbänken, svenska prov, engelska prov också den förbannade matten.
NOG-delen, var verkligen som att slåss med sitt eget hjärninanmäte..total kaos.
Min lilla röst som dyker upp under pressande situationer pulserade livligt, hela tiden ville den mata mig med elaka anspelningar.Efter en stund gav jag upp, jag kan helt enkelt inte, jag erkänner det.
 Så det slutade med att jag enbart markerade ett random mönster på svarstalongen.

Det är verkligen såna gånger man känner att man borde göra några allvarliga korrigeringar i sitt dagsliv. Fast egentligen tror jag mitt pluggmembran lägger ner för mycket energi på att bryta ner alla mina mackor under dagarna.

Efter en heldag av pina kändes det oanständigt underbart när jag äntligen fick krypa ner i tryggheten. Förutom att jag fick en p-bot på 200 spänn och bensinstopp på väg tillbaka, sov jag som en harpunerad val.
Jag tror detta är svaret på mina återkommande sömnsvårigheter, att jag helt enkelt inte gör ett skit.
visst jag läser, men inte om sådant som vilket antal det är på en mongoliserad ljuskrona.

För att låta kroppen bli torterad ytterligare tillkom även ett alkholäventyr under kvällen. En verklig tillbakablick att jag borde ha stannat hemma. Det känns som att en illavarslande urinvägsinfektion är på intågande.

Dags för någons sorts renässans..
kUS/ M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!