Summering

Alltså.
Vålådalen-Lunndörren-Vålåstugorna-Vålådalen

Vi 5 tappra soldater som deltog i denna vansinnesfärd 
har nu återkommit hem. Lite mer naturplågad än tidigare.

Kalle ,fjäll ledaren (team meat)  Johnnie pop ,Fältrökarn (team meat)  Marwan , Fjällräv(team meat)

                                     

Lin ,Skavsårus tortyrys (team veggi)        Edvin, hälarus plågus  (team veggi)

                                              


Kalles lilla hippiejeep anlände strax efter min utstämplingstid 0710 på tisdag morgon.
Jag hade fram tills dess jobbat 9 timmar och varit vaken sedan 10 morgondagen innan.
Mitt medvetande hade lagts på is eftersom jag senare samma vandringskväll enbart skulle se svart och tappa kroppskänseln. Dock ett senare problem.

Mot fagga där Lin och Ed stod som två sargade fjälltroll också John, som senareanmält sig, kom smygandes ur nästet.
Rocknroll!
Jag sov som en makrill i dess konservburk tills vi gjorde matstopp på Ösd-donken.
Jag testade utrustningen på maten och envisades med att ja skulle ha en muffins.

Vålådalen, vår startort. Vi bunkrade upp med skavsårstejp var på dass och korrigerade väska och doser.
Vandringen tog strax över 5 timmar med mkt skog lera och regn. En miljard grodor följde oss genom vår färd.

Stopp ett Lunndörren.
Det är här mitt minne tryter och jag är inte säker på tid personer och platser längre. Dock hade vi dom grymmaste stugvärdarna.
Det blev ett hyr rum då jag knappast hade varit kapabel till att sätta upp nåt så avancerat som tält. Det blev bastu, käk och vaggan för mig. Den sömnen!!! obeskrivlig.

Mot Vålåstugorna. Det var uppehåll och solen tittade fram, passagen var lite mindre geggig.
Veggielaget hade börjat odla fotskador men det pallade på.
 Renflockar kom i vår väg och senare också lite regn. Mer fjällformat visades.

Stopp 2 Vålåstugorna ligger 800 möh och här var floran mer kal, det blåste och regnet piskade på den hud som var synlig. Vi torkade våra kläder och bosatte oss inne i allrummet och lirade spel till småtimmarna.
Natten slutade dock inte lika trevligt. Vaknade tidigt nästkommande morgon med en insjö av fjällregn i tältet.
Långkalsongerna som var dyngsur hängde som en trasa ner till knävecken. total köld infann sig i märgen.

Pick o pack, vid 11 var vi startklara och bestämde oss för att gå hela etappen på en gång, eftersom moder natur var lite pissed. Som tur var hade vi en lätt hemförd då det mesta gick neråt. På höjden blåste det rejält och någonstans under sista biten haverade både Edvins och Lins fossingar.
Men team veggi haltade i mål.

Amanda en kamrat från bygden jobbar på Olindergården. Vi fick både rum, dusch, bastu och vildmarkskarstillgång under vår sista natt i fjällvärlden. Samt öl för 10 kronor. Alla var nöjda.
    Dagen därpå drog vi belåtna vidare mot hemmet. Först till Åre för lite maxmat.

Snipp snapp snut. så var ölkorven slut!




Kommentarer
Postat av: VeggiLin

GRAVT KUL RESA!

2008-08-31 @ 14:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!