Jag ska berätta

HELLYEAH

Nu har jag rensat kanalerna och fått hjärnan i ett mer stabilt läge.
Jag antar att jag kanske kan få fram nåt som har med helgen att göra.
Topsar jag vingarna kommer jag eventuellt återminnas allt.

Vi hade lovat en byvistelse eftersom kusin kommit på den geniala idéen att
baka mjukbörd. Det betyder att allt kommer att kretsa kring ingridienser under
hela helgen och banne för den som inte medverkar fullt ut.
Det var inte bara bakning som hade tagit plats under helgen, även
det årliga julbordet som annordnas av greningens Bystugeförening skulle
genomlidas.

Flådig julmat, lotterier och en massa diskussioner och fylla.
Jag tror julmaten gick minst åt.
Eftersom jag inte är ett slaviskt fan av maten fick jag agera förlängda armar
och ben till farmor. Om hon är nöjd så är jag nöjd. Det hela blev lite komplext iochmed
att jag försvann från byn senare. Jag hade fått nos på extra stark glögg och ville
inte missa den.

Vi satt hemma hos Haldos som så många årtionden tillbaka, den sk ungdomsgården även
på faders tid.
Jag, tobbe, kim , Put och Tony satt och slurpade lite gosaker.
Skotersnack och tattueringstokerier.
Men det dog ut när det blev vilt och vissa knockades av sömnen.

Jag dammade i säng vid 3 bläcket, för att vakna vid 6 tiden då det var dags för eldningen i ugnen.
En viktig del i bakningens regelbok.
När männens kraftiga biceps gjorde mer skada än nytta klev jag in som förste kavlare.
Pappa som hade pms stod och hackade på alla, men som senare stod för misslyckandena vid bakbordet.
Den som skrattar först skrattar sist.
Det tog tid att komma i form och hitta knycken, men vi lyckades tillslut.

pics maestrooo
 

  

  

 

 

 
                          "Det går bra nu"

Att lite bakning kan vara så intressant.
det blir dubbel sats till sommarn. gosh




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!