kissemiss & Kaffe

...En smärre uppdatering från morgonbestyren.

 Del ett :  Måndagens förmiddag, ringeling i luren till krankhauset.
Jag kirrade då en kapningstid nu på torsdag. Halleluja!

Del två: Som den oerhörda djurälskaren jag är
 ringde jag Timrå Vet-station och beställde kastreringstid för lilla Ludde, aka
Skrutten, Skvätten, Skriken, Kalle, Putte..kär kattusling har många namn..
de sistnämda är pappas lockord..och jag betvivlar ens att han vet hans egentliga döpta namn.
13 30, checkade vi in och han blev nerknarkad.

Del tre: Under denna tid raggade jag upp Eva i Lb Forest och vi tog våfflan ut på turné
..sörberge, Timrå, Fagervik, Bergeforsen osv..
och med ett rassligt avgassystem tror jag knappast att vi höll oss anonyma.
Vi plockade upp en hitchiker, Eddie, och eskorterade honom till hans vrå.
Gjorde sånadära fräsiga 8: or i B-forsen och hejade på fel "Jocke"

Del fyra : Vid 15 tiden, hämtade vi upp den nu ball-cuttade kissemissy.
Groggy och tilltuffsad for vi hem och bäddade ner honom i mormorsgungstolen.

Del fem: Därefter tog vi sorti mot Söråkers hjärta, Statoli Torsboda, där Pelle var korv och  pumpvakt..
Han bjöd på kaffe och berättade hemska historier om eftertiden vid fraktur och Opfall.
Detta gjorde mig litte halvrädd och jag bytte samtalsämne.
Vi spikade därefter ett framtida illdåd mot Paradisbadet..the oldgang. Det ser jag fram emot!

Del sex: Innan dessa bilvbravader har jag funderat en hel del på min framtid. Min framtid som politi!
Det är näst intill spikat nu och jag ser faktiskt fram emot att börja plugga. Vifta med batonger och lära mig förhörsmetoder. Jag kommer mest troligt befinna mig i Umeå januari 2009 och tre år framåt. Kusligt, men spännande. För att bli polis krävs ju att man gjort högskoleprovet, och det bokade jag idag. Så nu ska ja vässa mina geniknölar och slå highscore på testet 5 april! gosh

Del sju: I helgen väntas en hel del..Polle och Edbergskan är de två som härnäst kommer att kliva in i 20 klubben. Så troligast kommer det blir nån sorts eskapad till deras ära. Låter som en hit. Ses vi i dimman?

Del åtta: Nu ska jag nöta soffa och gotta mig åt mina framgångar, som snart gipsfri, kastreringsexpert, poliswoman, NorgeRik, och högskoleintelligent.
Adjoe!
/MURIEL



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!