Kitsch

..Kitsch är ett lånord från tyska eller jiddisch och syftar på konst eller hantverk av undermålig estetisk kvalitet.

image22

Sitter badkarsblöt och småsegar i soffan..Velvet is on tha telly..
programmet har ibland fortlöpt utan min vetskap, men idag har jag faktiskt godkänt det som sevärt.

Idag såg mitt ben ljuset för första gången på 6 veckor..
Vi sågade upp det, som när man fäller träd och där möttes jag av mitt shining kycklingben..(:
Hårigt och flagnat. så vackert.
Såklart höll man på ramla av pinnen då jag skulle ut och skutta av glädje i korridoren. Inte bra!
Sjukis sa att jag måste krycka en vecka till..men mina kryckor är för närvarande på väg att bli nya konserver..

Lycklig över att äntligen se något sånär normal ut , for jag och bror till anstalt två.
Rekryteringsdagen för Sundsvalls Profil&Dekal. !Medarbetare sökes!
Av åldern att döma var vi garanterat yngst. Men hey, vad gör man inte för ett jobb?
Vi fick gå igenom en kort intervju och sedan skulle vi betygssättas på de 4 olika momenten som skulle genomföras.
Lagomt ranglig, stapplade jag omkring bland mängden sökande..Im a buisnessmAmA

Steg ett ;..Blev att skära ut dekaler, och sätta dom på en filmremsa. Man är ju väldigt flink med skalpellen!
Steg två; ..att applicera våra dekaler på en aluminiumskylt..
Steg tre;.., som förövrigt bevisar att jag aldrig kommer kunna bli kirurg, var att skära en rak linje mellan två "kanter" på dekalen. Lättare sagt än gjort!
Steg fyra;..Äntligen fick vi göra det som alla dekalister vill göra. Nämligen sätta fast märket på bilen! alt buss, lastbil, flyg, taxi etc.
Off shortss var det en volvo vi fick pimpa..och jag kirrade en fin Volvo-logga på dörren!
M.B = Godkänd!
Vi belönades av en kaloririk macka.

Eftersom min bror har lite svårt att fatta hur jävla svårt det är att få ett jobb, knöt jag fast honom i ett koppel och besökte `Prylarnas Harem´.. Birsta!
   Som den ansvarfulla bigsister man är måste jag såklart bana vägen för honom, så att han får ta oskulden som den ivrigt sommarjobbsökande.  Ikea och birstaområdet borde vara ett ,något sånär, säkert kort..och jag tror bestämt att det dryper av arbeten...fastän dom inte vill erkänna detta. Dumulla.
Egentligen borde jag själv visat mitt intresse idag..men istället spenderade jag pengar på lite rat som var behövliga, enligt mig!

Nu ska jag och benet göra lite övningar..
Tjenamuff! /M



Kommentarer
Postat av: Sessan

SACO-mässan var rätt rolig. Tog hem massa massa påsar och pennor!

Jag går på Linköpings Universitet och pluggar till beteendevetare med inriktning psykologi!

Vad är du itnressad av? Ekonomi, teknik, människor?

2008-02-21 @ 18:35:18
URL: http://sessan82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!