Kockduellen


Gårdagens Firande
blev dimmigare än väntat. Förutom att min mage höll på att  göra revolt i nån form och att fotleden trilskades att onda mer än vanligt, så ställde jag upp min själ till festförfogande.

Jag, tårtan, kissi och eve eskorterades in till pauline, av mammsen vid 19 tiden. Pauline hade fått slutat tidigare från kneget så festen var ett faktum. Lin som anlände till sundsvall från sthlm vid 18 tiden, satt och inventerade varor på ica i brist på annat innan heroiskt räddade henne..nu var alla bitar på plats.
Det var vin, sprit, tårta och sällskapsspel som härjade i den lilla ettan..Kim och jonte joinade också senare på aftonen.

Tårtan var rejällt smaskig..och aftereighten genomsyrade den med glans..well done! thanks.
När vi var som mest glada i hågen drog kompaniet till "våningen" som arrangerats utav några bekanta.
Det var egentligen som att gå på en gammal gymnasiefest fastän det var några handplockade överåringar här och där.  Efter några saltmotaler på dansgolvet, tog jag beslutet att ensamen besöka Irish för en dejt med min gamla barndomsvän Jeanette.

Såklart hamnade jag i blåsvädret direkt eftersom jeanette inlett en hetlevrad diskusison med en man av någon annan klass smak. Men jag löste det vänligt men bestämt.
Jag hojtade till en bärs och upptog en till diskussion med någon jack sparrow-look-alike och vid det här stadiet kände jag mig ohyggligt bortkommen från verkligheten.
Minnet tynar bort alltmer från irishhärkomsten..
Därefter kom lars och vi minglade omkring bland folkmassan..tydligen blev jag också "utkastad" två gånger..
Jag var ju städad?!

Som vanligt när jag är sådär vansinnigt rusad så ska jag ta mig en promenad..likaså denna gång..så jag försvann ut tomma intet en stund. Men sedan fann jag mina friends igen och vi levde lyckliga i alla dagar!
snipp snapp snutdjävel.

Helgstöket avklarat. Nu till söndagsgörat.
Idag möttes man såklart av de överförtjusta bakissymptomen. Inte så grinigt ändå, men foten ville annat. Magen var inte heller så resonlig..Men lite ipren och juice fick döva smärtan för ett tag.
Jag lockade också ut farsgubben och bror ur holken.Vi tog en tur mot city och åt en behövlig brunch på biteline. Tacobuffe!

Senare denna afton stod också en hemlig lagföreställning på menyn..Så vid 17.30 tiden samlades vi på IP för ytterligare info.
Där fick vi instruktionerna att ta oss till Matfors skola.Sagt och gjort.

Kockduellen. vilken surpris.
Lotta och Martina hade annordnat en stor matlagningsfight..och vi hade ett stort lager av råvaror att bruka för att få den mest exemplariska måltiden.
 Team 2, Jag, emelie och Emma, smällde slutligen ihop
Ost och oliver fyllda kycklingfiléer, med pressade potatisar toppat med citronsaft och persilja. En ungsgräddad grönsaksmix med Broccoli, champinjoner, minimajs, bambuskott, paprika och lök. Till detta spann vi ihop en egenhändig pestoröra . Denna måltid fick namnet Selånger Deluxe. Lite idéfattigt kanske , med tanke på vår enorma fingertoppskänsla i husets hjärta.

På frågesporten hamnade vi på en tapper andraplats.
Det hela avslutades med en fyllig kladdkaka och därefter var vi alla nöjda med våra insatser i tillagning och ät-väg.
Måste säga att det  var roligare än väntat..och alla ansträngde sig över förväntan..antar att det är den där tävlingsnerven som sparkar in även utanför planen. Alla gjorde ett bra jobb! Inge större kaos i köken heller:P

Nej nu nalkas sänghalmen, adjöken!

Nakna kocken/Muriel



Kommentarer
Postat av: Sessan

Bra! Då är du ju superredo för polishögskolan! =)
FÅr berätta hur det går med allt sen!

Sällskapsspel, fan va roligt! Älskar sånt! Vilket är ditt favoritspel?

2008-02-25 @ 21:54:52
URL: http://sessan82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!