Noliiiaaa


..mässan! Precis..
Jag och Eva bestämde redan igår för att snoka omkring på Noliamässan denna dag. Vi kikade mest efter årets utbud av ev. sommarjobb, utbildningar och gratisgodis..

Efter en arbetssam och långdragen kryckpromenad från Obs..möttes vi av den bekanta mässan.
Eva ville gömma sig extra mkt och hade därför på sig två jackor(!?!) What!-not-
Nej så var det inte..men ett anlete hon gärna ville missa var vår gamla lärarinna Enith/ Mullvaden,
som förövrigt alltid verkar ha haft något otalt med Evie.

   Som vanligt var det flockat med underåringar, precis som vi var förra gången vi besökte nordic. Testosteronstinna, finniga och less på att vuxenlivet ska vara så förbannat komplicerat..
Enn massiv folkhop av uttrötta studenter ,som helst vill vara någon annanstans, sprang och doppade näven i alla gratisgodisskålar.
Till vårt försvar, var jag och eva faktiskt där helt av egen maskin och vilja. Eftersom vi står här tomhänta, utan jobb och framtid.

Vi fick iaf en utförlig förklaring över work and travel..och genast ville vi resa iväg till Australien. Att grabben som informerade oss var surfsnygg var inte helt fel. Lite fel tillfälle för en stöt..det enda som var stötande var min krycka!

Vi gjorde lite intresseanm. på diverse ställen..och jag fick lite mer info om polishögskolan. Mest ytligt snack , jag är ju så förutseende och har koll på allt redan..Hhööhöh! ;P
Efter ett tag lessnade vi på att vara överåriga arbetslösa, där bland montrarna och flydde från våra gamla lärare till staden.
En Fläskig sallad mättade våra tomma magar..och vi såg ljuset i tunneln.

Just nu är jag fast besluten att plugga till polis nästa år.
Eva är lite småsugen att kanske återuppta sitt beteendeplugg också, och då kanske som min Umeåpartner. Skulle vara roligt!

Det är nu 38 timmar tills jag får se mitt fågelben igen! YESS





Kommentarer
Postat av: Sessan

Vad är noliamässan för nåt? Hört talas om det, men jag vet faktiskt inte vad det är!

2008-02-19 @ 17:21:11
URL: http://sessan82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!