expedition

Ja alltså mitt klyvna jag fick aldrig någon reda på hur det skulle sluta. Det blev alltså en stänk av varje.
Först o främst Lisas fest där hälften var nyktra och jag var dyngfull på hallonbål. Fredrik och jag propagerade starkt för kött då dom andra slängde på gräsbollar på grillen. då är det ju ingen idé att grilla? owell whatever never mind. Lika bra jag är tyst nu när dom flesta i mitt umgänge råkar följa det spåret.
 Vid halv 10 kom far och hämtade mig. Jag var fortfarande rejällt på pickalurven och for ,nästan utan motstånd, 2 timmars bilresa upp till farmor. Snarkade och dreglade oförskämt i bilen.Var högljudd och diskuterade politik och samhällsrelaterade problem med far. Detta avhålles strängt!

Expedition hos farmor.
 Dagen efter möttes lördagen av ett kalasväder, så jag hoppade och skuttade glatt i mina tankar. För trött för att genomföra det rent praktiskt. Mannagrötsfrukost och sedan började jag avverka mina sysslor under dagen. Vi begravde sara i min omgjorda damm jag framställde som 6 åring. Pappa agerade pyroman. Farmor och jag plockade murklor. Och för de som inte vet så får det helt lämnas åt slumpen.
Nu sitter jag här föredetta svettig, numer duschad, med en bränna efter wife-beater-linnet.
Det blev som så att jag for tillbaka hem , enkomt för lagfesten ikväll.
 Sitter och lurar på skjuts, det kanske blir buick om har tur.
Nu måste det hända nåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!