hade jag varit rik..


...Hade jag
garanterat inte åkt på jobbet idag. Men när minnet kommer ikapp och vetskapen om att kontot är barskrapat är det lika bra att ge med sig. Jag är inte rik. Lite snål tillfälligtvis, men ännu inte så att det visat sig anseligt i plånboken.
So, jag levde lyckligt under en tid då Norgepengarna fortfarande fanns att tillgå. Men när dom gyllene dagarna är över får man hänge sig åt livet på kneget.

Gårdagens pass var så långt ifrån charmig man kan komma. Från den tidiga uppstigningen, ungars skrik, den knappa timmens sömn och sedan på med läderdojorna för att jaga boll. Lägg också till nattpasset på plastfabriken. En sådan combo får jag vänta med innan den upprepas. Mer möjligt att det aldrig inträffar!

Den 30 onde är det brännbollsturnering i Umeå. Lite Uppsla inspirerat med troligtvis massvis av fulla studenter. Jojo var sugen på att dra med laggarligan med bihang för att visa dom hur ett hemmsvarvat trä ska se ut.
Då återkommer pengafrågan och drar en i håret. Jag får helt enkelt hålla mig hemma. ligga och sura i soffan, kasta lite mat och få utbrott.

Men med allt detta jobbslitage tillkommer också den ärade belöningen, nämligen det som vi  alla trånar efter i slutet av månaden. Ja lönen, det enda kompensation till mitt icke rika liv. Det kanske blir en lägenhet? En liten skokartong man kan frodas i, käka nudlar alla mål om dagen, och duscha i diskhon? Eller så...
Ska jag köpa en bil? En som man använder skruvmejsel till tändningslåset, får klättra in i bakluckan för att komma in i?
 Kanske en som har ett snöre för att hålla uppe avgassystemet via dragkroken?
Ja, den perfekta bilen har många ansikten för den som har begränsad rikemanslevel.

Nu ska kycklingburgaren få vila. Sedan blir det mange o gänget på jobbet!



Kommentarer
Postat av: schyman

men vad tusan, klart du ska upp till umeå och lira brännboll. det ska ju jag :D

2008-05-14 @ 16:34:16
URL: http://buyahorse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!