The word is on your lips..

Godafton bävrar!
Det har tillockmed hunnit blivit afton. senafton.
Idag gjorde jag en heroisk insats till dygnsrytmens återkomst.

Som vanligt när jag kommer hem på mornarna måste jag tjusas lite med kylskåpet.
Därefter äter jag min massäck i sängen.
Ibland och ofta är det Supernanny på Tvn.
Vid 8 tiden drar det igång. Och jag sitter och blir helt vild och galen av ångest i sängen. Sliter mitt hår och hyttar. Såklart är detta nåt man inte ska anamma.
 Fortfarande är det inte barnen det är fel på utan päronen. Det jag såg imorse var ju helt jävla sjukt.
    När maggen är mätt kurar jag ihop mig, inte ont anandes att det kommer bli en 4 timmars sömn.
Mamma ringer på dörrn och hämtar kort. Jag somnar om.
Det ringer och jag tvingas prata engelska med lätt sludderkäft.
Jag skiter i sömnen och går med stela pinnar till datorn.

Nu har jag återkommit från mitt birsta äventyr i desperat försök till den optimala morsdagspressen.
Det är knivigt. Mams är svår.
Smycken, nej mor lider av all sorts allergi.
Blommor, alt ovan..inte långlivad om de nu inte råkar vara av plast.
Sprit, mamma får gallfel
Skönhetsgejer, lika som första.
Det tenderar att bli omöjligt.
Hur ska jag nu fortsätta vara topofthelinedotter!?

Min helg har blivit överplanerad. Valen är många. kvalen likaså.
jag satsar på öl och singstar.!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!