Bullwinkle

När andra dansade omkring i  avancerade halloweenoutfits som trollsländor och zombianer
tog jag steget att inte medverka på något av detta.
Diskussioner kring "döds"-partay hade inte nått mig tid, och när det väl kom fram så var det för sent att
snabbt göra en u-sväng.
Så just därför färdades jag med vofflan till Byn.

Greningen, den lilla alkobyn med lika få hjärnceller som boskap.
Underbart. När du vill vara dig själv för en stund!

Älskade farmor var glad. Och min kissemissemiss var jätteglad!
För att fördriva tiden mellan måltider och diverse inbjudande samtal från mina berusade kamrater..
började nerverna som styr det gröna fingret att rycka.
Enrisplock, mossa, löv och rönnbär blev en perfekt trollmix för mitt och de dödas afton,(tänkte jag då)

      

Timmar av slit, barrskador i nävar, klater och svordomar, fick jag till min krans.
Som ett stolt litet pyre som nyss lärt sig cykla visade jag såklart upp min kreation för farmor.
För att liksom bevisa att jag kan mer än att dricka plåt.
Moi
-Vad tror du farfar säger om den här som trofé på graven?
bräcker dom där granngravarna, märta och gunnar!...
farmor
-(mummel).. kan man ju sätt opp ma korse dan du begravt katta?!
Vilket hån, vilken försummelse över dyrbar konstnärlig anda!!!
Besvikelsen tilltog och blev partier av harpan på laptopen istället.

Räddelsen kom när grannen ringer och indirekt bjuder in oss på dunken.
Jag och mina uggs nästan flög dit. farsan muttrade, men kom med.
(nu dricker du inte så mycket, säger fader som senare blev mest pinfull av oss alla)

Jag, Anders, farsan, drullen och Ante stod för kalaset.
Grogg, vars huvudingridiens härstammade från söråker? sick
men något som jag var väl bekant med sedan tidigare.
En bilfärd runt byn, kidnappning av Hasse och vidare ölspel tills grabbarna vek in kepsen.
Lite bättre än bakåtkammat hår och huggtänder.

När farmor skrikit sig hes över att jag klivit över sovgränsen, orkade jag inget argumentera längre och stapplade mig upp en såndär fantastisk bakissöndag.
4 timmars ljuv sömn. Vi tog en promenad. Jag kapade granar och vallade katter.

    

   


Jag åt två feta tallrikar av min favofarmorsrätt. Därefter en kräkvarningsportion av dessert.
Det finns inget andrum mellan måltiderna, allt för att diska undan så fort som möjligt.
SOm om middagen inte existerat.
När tårarna började rinna, kravlade jag mig instinktivt till soffan.
Pappa var och tjyvgroggade vilket gjorde mig till hemfärdsförare. As!

Så nu efter 2 timmars bilfärd i mörker är jag åter på marker av mitt urin.
Ska läsa lite The Dirt och försäkra mig om att aldrig låta farsan sjunga på fyllan.

Tack.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!