Pepper Construction

OH!
Det är snart midnatt och baket tog vid klockan 18hundra sharp.
Det är bra många timmar av effektiv tid.
Jag är helt svettig och lätt avtrubbad av all koncentration jag behövt offra
för lite falsk julstämning.
Men jag känner mig tröttare än på länge, vilket kanske får mig i säng en barnvänlig tid till trots.

Jag och min Långevän slog förra årets misär ur tankarna och slog fast vid julbak ändå.
Denna gången skulle jag inte sluta hårlös och med gråten i halsen av frustration.
Pyttsan!
Den första motgången inträffar under vårt handelsbesök av proviant till kvällen.
Som yra höns korsade vi gångarna fram och tillbaka på Ica.
Vi hittar först och främst inte pepparkaksdegen och senare inte heller bakplåtspapper.
Det kokar i adrenalinet.

När listan över våra förnödenheter blivit på plussidan puttrade vi hem för att strukturera upp det hela.
Jag som hade ett ess i rockärmen plockar upp förra årets byggsats av Annas pepparkakshus, och med Bakvågs
onda ögon i nacken trotsar han mig och börjar skissa på sin egen arkitektur, samtidigt som han anklagar mig för fusk.
Fuskbygge"!!
Vi skissar och gissar?
A-våg vill gärna göra en liten byggnation med snedtak samt ett tillhörande garage.
Jag tänke forma mitt till en kyrka.

      

När vi äntligen fått pli på alla bitar och klippt ut styckena kommer vi till steg två.
degknådningssteget.
Vi planterar ut oss i köket och pudrar djävulen med mjölet.

            

Det lättaste var inte karvningsbiten utan att få plättarna på plats, så att säga.
Här snackar vi ramsnea, hopplösa bitar. Ungefär som oss själva..

  

Pieces på plåt. Ett steg närmare slutklämmen.

   
 
Deciliter av socker, som pannan sent skall få glömma. Socker-våg sköter spakarna.

   
Jag fokuserade mig mer på dekorationen, som delvis klädde min magsäck bättre.. 

   
Såklart tappar jag ena husväggen i golvet och Långvåg var steget före i sin kreation.
Dock fick garaget ett annat användningsområde. "Grovingång"

     
Jag kom ikapp och fick trots felberäkningar i materialet ihop nåt som man skulle kalla kvinnofängelset.
Efter det tog vi en paus med julmust och delicatobollar för vårt snabba blodsockerfall!

   
Finished!
Pepparvåg , kallar sitt slutgiltiga resultat för "Även tomten Får vara full på julafton"
Vi ser dom tydligt osammanhängade spåren, som ett tecken på rusdryckstilltag.
Säkerligen ligger sir nikolaus och sover ruset ur sig i den snöbetäckta rökgluggen.

   Skumbjörn gör intrång.





Mitt förta pepparkakshus som kommit till världen.
Inte utan svett och aggression, men ändå fulländat till ljuva stämmor från Imperiet.

Nu är det nattsvart på den effektiva sidan och kommer att låta mina sinnen vila till Boondock Saints, efter råd från HIlls of Sally.

Över och ut.



Kommentarer
Postat av: sand

2008-11-26 @ 10:59:14
Postat av: sandra

jag har pratat med ida och elin och de ær på galej på juldan. de undrar lite om priser och tider, kanske ni i sverige kan kika upp det. Elin påminde om att vi kanske ska høra med eddie också.



Nice kåk førresten.

2008-11-26 @ 11:02:12
URL: http://sandandstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!