När saker inte går som planerat..

Äntligen har jag packat upp mitt liv som förhållit sig i en väska i snart en månad.
Jag hatar att packa upp.
Packa ner är okej!

Ofta när saker begås här i familjen blir det aldrig som vi tänkt.
Likaså idag.

For och klippte mig för att se anständig ut till jobbet imorgon, på en sån där turkklippverkstad.
150 riksdaler för lite bortklippning av trassel, tyckte jag lät bra.
Baboschkamorsan som klippte mig såg märkvärdigt förvånad ut när hon klippte bit för bit.
Hon skrattade tillockmed över att jag hade längre på ena sidan än den andra?!
Kanske något internt klippskämt(?!)

När hon väl friserat mig som en gammal svetlana med virvel i luggen pröjsade jag snabbt som fan och sprang till
manhattan.
Svar nej, aldrig igen.
Puttrandes hemmåt i snigelfart, med tanke på att jag enbart har sommardäck, ringer pappa och är överstressad!
som vanligt.

Motorcykeln skulle in till Yamaha för att fixas upp efter branden
och han behövde assistans för att få upp hojen på släpet han lånat.

steg 1. Den är låst. Vilket resulterar i ivrigt letande av nyckeln till bygellåset.
Steg 2. Finner nyckel. Pappa är i tur med att låsa upp.
Steg3. Låset har frusit. Pappa svär högljutt över alla som kan tänkas vara delaktig till detta resultat.
Steg4. Spottar, fräser, överstressad, Knackar därför låset mot den isiga grunden, nyckeln böjs.
Steg5. Försöker förtvivlat vrida tillbaka den, Nyckeln går såklart av i låset.
 
Vi försöker med brännare att värma upp låset, ovetandes vilket håll nyckeln skulle ha vridits från början.
Jag hånar pappa.
Han blir arg.
Använder tänger, varmvatten, Knackar drar, sliter..

Det är nästan givet att vi inte får upp låset.
Yamaha stänger.
Farsan funderar på blodtrycksmedicin.

happy ever after.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!