Uppdatering

Morsning!
Tillbaka till kongsvinger efter en helg i hemmamiljö..
Det är andra gången jag försöker skriva nåt informativt om helgen,
men det slutar med att jag morrar över datorns inkompetens att lägga in bilder.
Vad är ett inlägg utan bilder?
En fisk utan gälar.

vänta, jag ska bara kolla på spagettin>!
På fredagen packade jag och edberg ihop oss och tog tåget mot Karlstad

    

Vi träffade några oslojobbande grabbar. En stockholmare och en urvärmlänning.
sandra visade innehållet i sin väska, vilket kan liknas med ett liv i tygformat.

   

Efter några timmars färd var vi äntligen framme. Amanda mötte upp oss och med viss hungersnöd
tog vi våra sega lemmar mot 7a, som blev vårt boende under helgen.


 

Fikaställena som vi länge suktat efter hade låst igen för kvällen.
Vi bestämde oss för att inhandla godsaker på hemköp och sedan vila upp oss på donken.


  

Väl hemma gjorde vi oss bostadda. Jag intog min föreskrivna plats på soffan. Vi började ladda lite lätt inför lördagsfirandet, och gick igenom 70 och 80 tals dängor som man sent glömmer.


 


Lördag morgon och vi var uppe med tuppen. Frukost, dusch och ut bland gator och torg.
Edberg och jag gick hårt ut bland de svenska varorna. Lite wok och ett bekant ansikte.

      

När det blev uppenbart att det var stängningsdags, och nävarna inte kunde bära mer. Vandrade vi med kassar och sprit hemåt. Edberg och jag testade ett nytt vin, Comic Strip.
  Comic Strip

På med bikini och fram med ölen.Bastudags innan förfest.     
                                    

Blodsprängd i ögon och kropp, började förfesten på riktigt.
amandas pluggkamrater kom förbi.
Petra och Anneli från Skåne och Julia från Skellefte. Vi körde "Googles up" leken.


Från fest 1, till fest 2.
Tornet. Där infördes mer lekar och vi diskuterade dialekter samtidigt som vi planerade utgången.
Glada Ankan eller Nöjesfabriken.

  VS  

Det blev det lite mindra stället, Glada Ankan. Vi styrdansade oss svettiga och avfärdade irritationsmoment mellan
ölen. När det var dags för stället att bomma igen, gick jag och sandra på Sibylla.


   

Slitna och fyllemätta tog vi våra sargade strupar hemåt. Vi somnade illa kvickt.


När söndagen uppdagades var man som alltid i ett djävla skick.
Enbart youtube höll oss levande.
 En fika med Yman på waynes innan hon drog mot bengtfors, sedan var vi själv tillbaka till kongsvinger.
Trött som få somnade jag först av alla.

  

tack för denna helg!
Timglaset, flaskhalsen och sugröret.

Over and out !




Kommentarer
Postat av: schyman

vad roligt att du har bild på en korridor härifrån linköping, ungefär där jag bor :D

2008-10-20 @ 14:11:40
URL: http://buyahorse.blogg.se/
Postat av: sandra

grattis har du stått upp nu?!



har varit inne flera gånger før att få ett livstecken... and finally :P

man vågar ju varken ringa eller skicka sms till din svenska tele.



Kommer hem inom kort, så ær du hemma ær det lika bra att førbereda dig med massageoljan før FY FAN VA ONT JAG HAR I AXLAR/RYGG efter allt bærande.. och har nog fått mig en slæng av vinhævararm också.



kyss och dregel

2008-10-20 @ 14:32:48
URL: http://sandandstone.blogg.se/
Postat av: Herr P

HAHAHAHA! Det här inlägget var det bästa hittills. Dagens absoluta höjdare!

2008-10-20 @ 14:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!