Lagfest

När man trodde allt var över var det bara att damma av sanden och kliva in i klackarna.

Lördagen inleddes med en mör status efter över ett dygns vakande tillstånd.
Tidigt upp för en matchaktuell frukost.
Timrå- Sund, finalmatch för uppflyttning till tvåan.
Omellett och bönor fick  starta upp min kropp.
13 oo gick matchen av stapeln.

Fortfarande dimmig spelade jag mina tillsatta minutrar. Ska man säga att jag var dålig?
En brokig fightingmatch med fysiska tacklingar och verbala glåpord.
Domarhat och varningar.
Det slutade med en 2-1.
Jag duschade av mig den skamliga förlusten och tänkte om..

Förkrök och dress-up-station hos Elin i city.
Sedan bar det av till visbyvägen där vår kväll skulle ta sin början.
Pizza och Spritlekar, Dubbelhakstävling?!
När klockan blev 23 kom taxibussarna som skulle eskortera oss mot staden.
Mål: stadshuset.
kvällen fortsatte i en aningens För-nykter-lunk. Musiken och livebandet sög stjärt
och istället planterade jag mig i en bekväm soffa.
Fick oväntat besök av en norrman vars ord inte gick att förstå varken nykter eller dyngrak.
När kvällen inte gick att rädda, gick jag till max och försökte manövrera Mawe som stod och var störande i kön.
En burgare senare fick jag skjuts med micke hemåt.

Bild ensemble,

    

   




Dags för dumburken. Jag uppskattar svensk teve efter en veckas turkdubbad skitelevision.
Soffaplusduntäckeärlikamedbäst.
Troligt blir det shrek eller coyote ugly, barnsligt enkelt.
Antingen trånar jag till ett grönt träskmonster eller så en hunk med australiens brytning.
Svårt val.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!