Pärhackinga,förköle och älgspöra



Helloe mates!



Som ovannämnda krusseduller berättar har jag varit hemma hos farmor igen.
Jag får ibland en del tvångsrusher i kroppen och måste sticka från orten..
kanske är detta någon sorts bearbetning nu när tankegångarna är lösa igen.
Har nyss suttit och läst Lins och Evas resedagbok. Inte mindre än 3 gånger.
Dom verkar ha kommit till rätta.
Det är ju verkligen underbart. Men jag är fortfarande bitter. Inte på dem, men på mig.
Det går över med en näve snask.
..eller en karta öl.

Under min tankeresa hem till byn fick jag avnjuta min första surströmmingsupplevelse.
Men jag är rädd att det krävs mer för att övertyga mig. Det är lite svårt bland tanter och gubar som sitter och rapar en i ansiktet. Flåsar gammal inlagd rom i flötet, samtidigt som det hänger ben och fjäll bland tandraderna.
Jag är ju svensk.
Det verkar vara någon oskriven regel att man måste suga i sig dom där slemmiga odörfirrarna.

Släkten fick man stöta på, det vill säga alla i hela stuguns kommun med omnejd. Och nej det är ingen myt att man i regel är besläktad med alla i sådana områden.
det är kusiner som är morbröder, som är brorsor och fädrar åt andras mostrar och systrars barnbarn.
Det är invecklat. Därför lämnar man det åt dom som intresserar sig åt släktets förgreningar. Träd hit och dit.

Imorgon ska jag besöka hälsohuset. Därefter boka resa.
det ska bli ytterst intressant.


Jaktstatus: Ko / kalv
Kåt råbock

Adjö!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!