Alla snälla barn har gått och gömt sig



Tomten är som vanligt far till alla barnen och snapsarna satt där dom skulle.

Motorvarven är på normalvärde och julmaten kom även den ut på den naturliga vägen.
Helsikes vad man farit som en tattare. Nomadlivet sitter inne på benmärgen, sånt som aldrig går ur är jag rädd.
Det är otroligt vad paket man får när man inte längre bor hemma. Är det för att dom är glada över att dom blivit av med en? Jag bara undrar. Men vem är jag att sitta och analysera det när jag leker så fint med gåvorna jag fått.

Dagarna i hemmens kurrande bohag har varit avslappnande. Förutom den hektiska perioden innan jul då man tror att saker köper sig själv och man far omkring med cape och batmobil på shoppingmeckat. Men jag tror att alla klenoder blev tillfredställda.

Nu när blodtrycket gått tillbaka till vanligt flöde så har jag hunnit med att spelat alias flertalet kvällar i rad. Numer förklarar jag allt med andra ord. Så om jag pratar om skärt, klövdjur med knorr och har galt som farsa, vill jag ha en fet bit skinka som pålägg.
Igår höll jag och Lin vårat första Local Area Network i fagerviksskogarna, enbart för att testa charmen med svett och sockerhöjande medel. Våra burkar höll inte måttet och man kände sig ungefär som att man skitit i den blå skåpet. 10 minuter effektiv tid blev resultatet, innan vi gav upp. Jag tror det beror på att Lin hade duschat.

Juldagen och hemvändardagen var till belåtenhet. Mat för en röding och några flaskor vin så gör man en frivolt på kebabcity och blir fraktad till porten. Men av de vackrare minnen jag har så var det ytterst trevligt att få samspela med alla kvigor från förr.

Vi bättrade på minnesluckorna med lite lurviga danser på annandagen. Där blev det totaltarmtömning för vissa och andra hamnade i snarkställning i trappuppgångar. För dessa handlanden var jag oskyldig, denna gång.

Nästa stora högtid är ju att fira in det nya året. Just nu vill jag enbart springa omkring hemma med långkalsonger och se på någon klassiska rulle med en påse ostbågar. Men det ser ut att öppnas andra planer innan det är dags.
Just nu sitter jag och biter naglar över kontobalansen. Pengar in och pengar ut. Det bästa hade väl nästan varit några påsar nötter och salta pinnar på torsdag!



God fortsättning!




Kommentarer
Postat av: Anonym

men skriv nåt då! :*

2010-01-04 @ 00:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!