Merry Merry


Djupt andetag, en doft av tall, stulna extralysen och grannens bakfylla. Just det, jag är hemma i tallnäs igen.

Jullov. Permission i friheten och kylans tecken som jag åter kan applicera till vardagen. Det känns lite lyx att säga att man har lov. Visserligen kommer jag få äta upp det om sådär tre år då CSN skickar indrivare och ska klämma ur varenda lilla busslant man äger. Inget lov.

Det droppar in studenter och andra y-läns flydda varelser. Det springer omkring folk med yxa och fogsvans för lokalisera den fulländade granen och skogsvårdstyrelsen har satt in extra personal för att haffa alla dessa juletidsormar.

Det kokas glögg till oöverskådliga mängder. Våra anfäders recept dammas av och det tillreds mat och små kultingar för att föda våra I-länders omfångsrika väsen.  Summa sumarum inte en käft tänker på kristus utkrystning.

Vi tjuvstartade firandet av högtiden under fredagen. 16 tentatömda odågor i en minimal etta. Men finns det finns det häjrterum, får man fan slåss om en bra plats. Från hall till sängplats satt vi och tuggade prinskorvar. Julklappsbytet var trevligt. Jag fick en grisbadmössa. Kan suggor simma? Jag ska minsann testa den vid tillfälle. Hur som haver fick vi bägaren att rinna över den kvällen, innan alla flög sin kos mot diverse hembygder.

Nu är jag ledig fram till den 7:e januari.  Jag får också en välförtjänt lön när som helst. Den tänkte jag stoppa under kudden. Alternativt dra några rundor på Jack vegas.

God Jul





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!