God morning Bangkok

HOHOHO.

Jag har nyss uppdaterat min resedagbok..
(alias: maryon)
Sa egentligen ar jag inte sa sugen att skriva
nat har.
Jag tror jag fatt nan sorta jet-brain, alternativt
lider av insomnia.

Vi kom ombord pa planet( dont worry far), sa jag simulerar inte
min Thailandansankomst med bristande bokstaver
utan prickar.

Farden pa planet var en riktig hojdare, lite varre
an mina tidigare reseminnen.
Varre sasom fladigare mat, fastan jag jamforde fisken
med skolamaten, free booze, rymligare sittplatser, filt och kudde.

Vi fick en resenar bredvid oss som berattade lite
random fakta om asien i sig. Han sjalv var pa vag till
Fillipinerna med familjen innan han sjalv skulle vidare
till Kina for ett arbetsprojekt.
Han rekommenderade Fillipinerna, sa vem vet..det
kanske blir en tripp dit nasta gang.

Val framme i Bangkok mottes vi av gryningens morker.
Svart som natten och inga boljande 30 grader-shortsvader.
Men vi forlater dem sa lange det endast galler halv6 snaret.
Vi plockade upp vara bagage och vandrade rookielikande
mot utgangen och sokte efter taxi som hade taxameter.

400 baht senare hamnade vi har, i Banglampuh.
Mer specifikt pa Soi Rambruti, dar vi bestamt att samla
ihop kraft till dagen\arna. Vi har vandrat i omradet, smala
halvskabbiga gator med taxigalna chaufforer som vill
fa nagra trotta resande pa fall.
Tupparna gal och vi far vanta till 10 tiden innan vi kan
kasta av oss vaskorna pa vart rum. Stadtid.

Vi ar valbehallna. Men inte min mobil.
Sa fader, kan du kolla efter vad min nya pin-kod
ar till telen. Jag har namligen glomt bort den :P

Nu skriker magen igen, och vi funderar att ta oss
ett riktigt thaimal!

M, Live from Bangkok




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!