Nytt år!

Heay!

Sådär, nu paketerar jag 08 och shippar iväg det till ett avlägset ställe för att börja på ny kula.
Det är väl så man ska göra. Ut med det gamla in med det nya.
Men på vägen verkar missödena följa mig.

Som jag förtäljt drog jag min ouppackade väska tillbaka till jämtlands omnejd.
Jag bosatte mig med kusinerna och firade mitt nya år bland nyupptäckta människor.
2 vinare fattigare en välblandad kask och jag var inte längre en outsider.
Men det hade väl mer varit konstigt.

Jag dansade och tjoade med Andersson, spenderade lite tårar, firade mer, hoppade säck,
åt god mat, drack för mkt bål, och efterfestade med personer i pyjamas och låtsades som att jag kunde
sjunga.
Dagen efter var helt maktlös.
Låg med pesten i soffan och nötte filmer tills john blund tog över.
Men jag lyckades undvika blåtiror fastän skinkan värker?

Såklart har jag någon djävel som inte gillar mig för fem öre.
Troligast den där personen med skynke och okammad fontanell samt haka.
Bilinbrott !!och genast har man återtagit toppen bland otursskalan.
Varför?

Det är också mindre än två veckor tills jag ska bege mig till fjärran.
Jag måste nog ta mig i kragen och sätta upp ett schema över vad som ska checkas av.
Men jag är ju tidsoptimist och leverar gärna i sista sekund.
Men:
Växla in pengar
Göra en packlista
Köpa solskyddsfaktorer
Betala reseförsäkringen
kopiera nödvändiga papper


Det är väl det primära.
Sen att jag inte äger en proper telefon eller något som jag kan lyssna på i musikväg
kommer att fortsatt vara ett major problem. Men det skall lösas.

Har jag missat nåt?
ring, meddela via röksignaler eller annat kreativt sätt.
Jag orkar inte med mer motgångar.
I övrigt, klackarna coh kors i taket, inga mer sjukdomar.

Vi hörs!




Kommentarer
Postat av: Linn

Stackare gumman! Ja det är inte lätt! Är själv i en djävulsk svacka och jag ser inget ljus på 1½ månad! Men vad ska man göra?..jag vet inte. Kanske en fika på måndag eller imorgon med tjejerna som är hemma? det skulle vara trevligt! Vill se dig en sista gång innan du pyser! pUSS

2009-01-03 @ 23:21:17
URL: http://adjoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!