sovandes vaken

En tyst gäspning.
Jag borde inte vara vd liv nu! men det blev som kissi sa.
Försök att sov, om du kan.
Det retar mig att hon har rätt.
Så nu sitter jag här..vaken och ska snart höra larmsignalen
ljudandes om 1, 5 timma.

Fläskfilén simmar omkring i en orolig buk.
Jag svettas som en gris och har nyss skrivit en
genomförlig manual till fader, som ska ta hand om
spakarna här hemma.
Jag har tillockmed beskrivit hur man skriver ett understreck,
eftersom jag höll på explodera sist och fick
gå igenom det 100 gånger, detta per telefon!
Men nu är jag lugn. Förstår han inte min löjligt övertydliga
beskrivning så finns ingen räddning.

Kissi blev den person som jag spenderade min sista
 kväll i regninga S-vall. Vi utnyttjade hennes kuponger och
fick nedsatt pris på snarr, Ica nära bergsgatan.
Tur var det ,eftersom kissis godispung slutade på 81 spänn.
 Och det var bara hennes!
"varför köpa lite godis när man kan köpa mycket!" Kissi 7 år gammal.

Vi fortsatte mot waynes och rabatterade in två kaffe
 och muffins för en billig slant. Plockade fram min uråldriga
kortlek och körde chicago tills vi höll på hosta kaffet genom näsan.
När klockan slog mot stängning halkade vi hemåt.
Mot kissis hus, för att nästan glömma karran i handskfacket(!)
och vidare hem till flickrummet.
Återförenades med Nötcreme och Pez som kissi övertalade
 mig att trycka i mig,

Efter Jordan rättsläkare tog hon spacewagon hem och lämnade mig
åt den inkommande reshungern samt febern.
Det är väl därför jag sitter här.
Nej nu måste jag ta en karra!

Jag börjar fundera om jag inte packat för mycket i väskan!

Ska försöka ansluta mig till kudden igen. Ludde har legat
som en turban på min skalp och masserat hårbotten med klor
och saliv. Gos!
Kommer att sakna honom.

Godnattmorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!