Time

Igår bröt jag pyjamastrenden för en biokväll. Det blev Harry Potter och Halvblodsprinsen.
Lite obekväm var jag eftersom jag helst hade velat läst boken först som fortfarandee ligger i bokhyllan.
Det var en trevlig kväll. Jag pauline och snablarna, som hon envisades med att köpa. Ja också bubbelvatten.
Vi träffade på fler biosugna denna regniga måndag. Så vi hade recension av filmerna då vi anslutits från diverse biosalar.
Jag har numer en handfull biorullar jag faktiskt kan tänka mig att se. Däribland Sommar med Göran.

Domedagen.
Det var jag och likbilen som stod och bet på naglarna utanför bilprovningen. Tack vare en heroisk insatts av en kamrat
kunde jag rulla dit gofflan med ,förhoppningsvis, åtgärdade tvåor.
Jag försökte se om den lilla satta gubben med hängbuk sprang omkring där inne.. Farhågan att han skulle stämpla underkänt ännu en gång var ett faktum. 12 minuter efter anmälan blinkar det till på fasaden och OMH får rulla in i helvetesgapet.

För att lugna nerverna hade jag moppat hela bilen med instrumentbrädeswipes, som om en skinande insida skulle rädda mig från svetsgalenskaper? Men det känns ju alltid bättre. Doftgranen vajade på plats, sorterat bland domkraft och extradäck i skuffen, dammsugit mattor och smörjt fett för att slippa skrikande gnek från framdörrarna.

Vinylskivorna hägrade då en tanig karl med på tok för högt uppdragna brallor klackar dit och sätter sig i förarsätet. Knappar in miltal.
Morrar igång, kör fram och höjer upp spättan för att syna hennes genitalier.
Jag börjar oroväckande klia lite på mig, tugga mer frenetiskt på gårdagens tuggummi samtidigt som han knackar och slår på svetslagningarna. Det skulle ju vara perfekt om hela plåten släpper och ramlar ner i fontanellen på honom.

Efter flertalet bank och slag, gör han ett triumferande kast med hammarn och fångar den samtidigt som han säger ( två av tre meningar han yttrade under hela ombesiktningen)
-Ja det håller nog det här. Annars så står det väl i tidningen!
Ickekörförbud, betyder alltså detta.




Kommentarer
Postat av: Jossan & Teus

Jodå,vi har de bra:) Tråkigt med gråa dagar bara när man vill ut och hitta på nå skoj med lilleman..Han ha växt sjuuukt mycket på kort tid tycker jag.Häromdagen såg jag hur stor han verkligen är när han låg och sträckte ut sig i sängen.Herregud! De är ingen bebis längre,de är ett blöjmonster i storformat;)hahaha..mammas prins!I mina ögon kommer han alltid vara en minimakaron även när han blir 25:P

2009-07-23 @ 13:32:38
URL: http://mammatillteus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!