Grisfesten

Finns det svenskt kaffe på grisfesten?

Jag har någon fling på gamla unötta klassiker. Sällkapsresan tillexempel.
Men jag ska väl försöka att kliva på några filmer från detta årtionde hade jag tänkt.
Vad går på biografen nuförtiden?

Appropå grisfest så är det midsommar till helgen. Fast just nu skulle jag kunna fira den med en blomsterkrans i badkaret med nåt läskanden i näven. Väderguden har tagit tjänsteledigt i år igen.Men det är väl det som hör till den svenska sommaren. Gummistövlar alternativt moonbots, tillsammans med sämskinn och renfällar. Alla hårsäckar bör gå på högproduktion så att man antar en chewbaccaliknande exteriör. Man får förlita sig på kaffekask eller spritindränkta tamponger till valfria slemhinnor, för att inte åtnjuta köldskador.

Jag tror jag har gått igenom alla nödvändiga måste för en sån friktionsfri midsommar som möjligt.
I övrigt tror jag det kommer bli en succe där ute på Ön vid Hammarn. Lekar, matig mat, och höghaltig sprit.
Vädret har som tidigare inte påverkat mig från att härja som kioskvältare.
Så alle sammans, här kommer väsentlig information:

 Kom ihåg "elda rökelser när du tömmer ut den urkokade mäsken eller medans du kokar, så döljs lukten riktigt bra.


Dom här turbojästerna är bra:

Willys 24 timmars (om man har bråttom)
Turbo 3 (blå,vit påse) (2 dar på 6 kilo)
Norsk 8kg turbo (5 dagars, 20%)

Och destillationsapparaten ska helst vara gjord i rostfritt, för att kokare gjorda av typ aluminium,koppar ger dålig smak på spriten"

Varning för små grodorna!




Ses på fredag!



Kommentarer
Postat av: adrenaLin

men vafan marwan, vart ska du på midsommar? måste ringa och konferera, har ju en HEL flaska ouzo att bjuda på!

2009-06-16 @ 20:40:57
Postat av: Mirremarre

Ouzo, är det nu jag ska lägga benen på ryggen och fly fältet eller bita mig i näven för att jag missar dena flytande anissprit!? Nåväl, jag kommer i vart fall befinna mig i Hammarstrand. I Danne Backs stuga. Det blev som så eftersom det är på vägen uppövers då jag därefter fraktar röven mot farmor.youuuseeee. Annars har tynderö varit ett väldigt högprioriterat alternativ.. =)

2009-06-16 @ 22:13:21
URL: http://maryon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!