gubbe i rött

Goderkväll!



När brandbilskulören lagt sig, antog jag en nyans av brun. Detta strax innan
faceoffen. Perfekt tajmat vid hemskomst till övriga spöken i sweden.


Nu är ledigheten snart över, och det firas med etiopiskt värmeslag bland skog och strand. Of  course!
sol= jobb. Precis.
Just nu diggar jag inte alls att min längre vakans ska brytas och iockmed det åter stämpla in bland buller och bång.
Alla ser ut att ha haft sammanträde med Helios överallt och själv ser nästan anemisk ut. Jag borde väl ha härdat mina
pigment under asienresan och därför se sådär checkt spraytanad ut? Men icke. Mjölkvit och benskör på det.
Men sån är väl ens lott. Nomad ut i fingerspetsarna.

Dagens höjdpunkt, olearys kycklingspasta. Som jag så länge har suktat efter. Åt som en gris för att sedan näst intill vomera upp den på matforsplanen under aftonens match. Trots det vann vi.

Funderingarna på att ändra läge har surrat oroväckande mycket. Och just nu ser det ut som att näst intill alla har nån aktivitet efter sommaren. Själv står jag och trampar i samma grop, dricker läsk i samma soffa som alla år innan. Vad vill jag göra? och vart? var går begränsningarna? Skolor hit och studier dit. Jag är rädd att mitt sedan tidigare klandervärda inlärning inte är särskilt verksam nu heller,men ändock lockar klassrumsbänkarna, äpplet på katedern samt tuggummit under stolsitsen. Schemat som man kluddar på och svär över tunga sidor i lärobäckerna. Men ändå så inbjudande.
Jag har faktiskt skickat in en ansökan, och kanske faller det sig så att man får borsta av ryggan i höst.
Jag säger som rudolf  "Karin! Det är dags nu"

Nej nu ser jag fram emot en spädbarnssömn och samla kraft inför morgondagens bestyr.
över och ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!