Räven

Räven är home.

Nu är jag återkommen
till samhället där vi uttalar allt med överdrivna betoningar på svordomar och kräkljud vid bokstäver såsom å , ä och ö!
Underbart.Mitt hem.

Östersundstrippen var förfriskande. Förutom att jag hade nån sort uppdiktad fantasi att det skulle vara Hawaiiväder där.
Fy fåglarna säger jag bara. Det var små papillions som flög i luften med parerande strypkoppel av en minst lika
marklyft ägare. Regnet pepprade hus samt bilar till marken och blåsten hade frustat dom tre små grisarna till kylvaror.
Man höll sig som bäst inne bland soffor och troll.

Tanken var att förhålla mig bland surjämtarna till tisdag, men schemat ville annat. Så efter en dag med släkten och belgianbluekycklingar på krokoms värdshus fick rälsen leda mig hem.
Flickrummet fick sig ett ansiktslyft efter en tids ignorerande av hygien och ordning. Alla klädhögar jag gjort myrvägar genom har fått gjort besök i tvättmaskinen, garderoben ser inte misshandlad ut  numer och kläder från 90talets början har fått fraktats iväg till karelen.

Jag tänkte tala i gåtor nu, men jag ger fan och säger det rakt ut.
Jag har sån fruktansvärt dålig tajming!
Vart är mitt kap nånstans? Nån som accepterar att jag lägger tillbaka gamla bhar i troslådan trots att jag inte tvättat dom på otaliga veckor? Den som äter mina hemkomponerade maträtter fastän det skulle gjort att  Gordon Ramsay fått inoperera en pacemaker i förtid? Som gillar utflykter även om det bara är till macken för att handla en chipspåse?
Jag bara undrar liksom.

Nä, nu tycker jag har gjort mig förtjänt av revbensspjällen jag shoppat på konsumrean.
Aufwidersehen!


 




Kommentarer
Postat av: Kalvuppfödearen

i want you ribs!! give me:P

2009-06-16 @ 10:34:35
Postat av: M

Bör man inte som kalvuppfödare ha ett överskott av revben? I annat fall kan du få mina, det är mer som diet-ribs. Varsågod!

2009-06-16 @ 15:18:35
URL: http://maryon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!