En vinst.

HOJ!

Jag menar inte mickes 50 kronor han lyckats skrapa ihop på triss,utan Dragons vinst mot Solna.
Egentligen tycker jag basket är en djävla kärringsport. Och lagen som drivs i sverige importerar mer
negurtar än vad som föds i afrikas kontinent.
Men sån är ju sporten. Egentligen är det ju lite så i alla sporter.
Åter till tråden. Dom vann! Så jag applåderar en sväng här i min kartong.Grattis Drakar

Natten blev lång. Tanken var att jag skulle se Arsenal i stan men den iden grävdes ner när fordonsförlust och hunger infann sig.
Den avrundades dock med Torkel i Knipa och The Reader med en pizza. Hur blev det med nyttighetsintaget?

The Reader handlade egentligen om en surmulen analfabetkvinna som vill ha pojksnopp. Nån sorts kärlek med sexanspelande moderskänslor mixat med en drivande ung karl med advokatplaner. Skärande domslut som återförenar dom två, till slutet.
Torkel i knipa, en animerad rulle, med Torkel i huvudrollen. En morsa som lider av nån sorts hypokondri och bolmar mer än vad som produceras på en kolfabrik. En farsa som enbart kan uttala Nej, i vilken bemärkelse som helst.
Filmen ska han nån sensmoral att mobbing är dålig. Vilket på sina håll suddas ut helt. Den är bara sjuk! barnfilm?

När jag vaknade upp idag fick jag se Oprah på teven. Jag har nån sorts inställd väckarklocka och slår upp luckorna exakt när oprah drar igång hennes välfärdshistorier.
Men just idag handlade det om hundar. Kennelmisär och specialhundar.
En liten jackrusselterrier fick mitt intresse en stund. Denne kunde nämligen räkna.
Det tyckte jag var lite coolt. "Vad är 4+2 ? " Så knackade hon lydigt  resultatet med tassen.
Det gjorde susen och jag flög upp ur sängen. En hund som är mer diciplinerad än mig själv?!

Nej nu ska jag återuppta min övertalningsteori mot fader. Jag tänkte ärva hans tele.





träningsdags.hej




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!