Det var bättre förr

Aloha!


En helg som sätter spår.

Jag kom hem, jag jobbade, jag segrade, jag fick överraskningar.

Studentens leverna kräver mer än ett bidrag, mer som ett förråd likt Skalman ,av diverse nödvändigheter till livskavlitéer.

Jag satt och räknade på dagar sedan jag var full senast och plötsligt utspelar sig ett scenario där jag tandlös satt i en gammal gungstol och virkade samtidigt som att jag berättade för mina barnbarn How I met a fylla.
Men riktigt så längesedan var det ju inte vid närmare eftertanke. Den där förbannade ubåten på torsdagen var den som spoilerade denna geniala vita världsbild.

Åter till tråden. Jag åkte alltså hem och vitarbetade . Smekte maskiner och kikade vilken som kunde stegra längst med trucken ocksåvidare.
Mankinikriget fortsatte och jag vidhåller att det blir seger till mig och jag får skåda Ms bringa i skavande boratdräkt och klackedosor över ansättens vidder. Det är inte mina bröstvårtor som kommer användas som ölflasksöppnare, Pajas!

Saker som inträffade denna helg:
Jag såg på Dobidoo
Pappa fyllde år
Lärde mig wonderwall på gura
Tontävling
Storpojksträff
Salt i kaffet
Mazarin i kaffet

också denna skapelse i bagaget.

Efter 3 nätters slitage satt jag på tåget och skulle fingra fram en bok, jag gräver omkring och finner denna:

Smygandes...



Oskyldig




Fräck



Uppkäftig



Tämjd


Ja det känns tryggt att mina forna arbetskamrater tänker på mitt välbefinnande. Verkligen.

Jag vet dock enbart ett användningsområde för min nyfunne PET-vän och det är inte i nåt utav mina hål.


Hämnden är slug!






Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, ja med den där Aladdin är rätt bra mysig även fast han ställer till med bråk och tjiv ibland;) hih PUSS

2009-11-17 @ 19:17:45
URL: http://adjoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!