Fredspris



Efter kraftiga påtryckningar
så är jag tvungen att knappa in lite bokstavsharanger här idag.
Eller så känner jag bara för att dela med mig av hur fruktansvärt underbar en fredagshungover kan kännas.

Sopptorsdag i vanlig ordning, jag var där och soppan var där. Som två poler som attraherar varandra.
Efter dubbla pass av skrotslitage behövde gångjärnen smörjas med lite plåtsoppa.
Ja, för det var tydligen det enda man kunde lita på.

Asiatisk kycklingsoppa? my as.
Buljong, kryddis och säkert nån selleri som dom envisas att ha i allt! Bara för att dom köpt in det i flakmängder från någon fattig italienare.
Någon enstaka kyckling fanns där också men knappt märkbar. Saga ville påpeka att detta berodde på min sena entre och att enbart slattarna var det som fanns kvarvarande  i kantinerna. Men som sagt, fint folk kommer alltid sent och dom fulare kommer ännu senare, med facit i hand inte alls!

Ville bara berätta att jag var upprörd över att spjälkningssystemet fick gå merparten tomt.

Som plåster på såren gick man ju som student på den billiga läsken. Bärs och jäger.
Den mängden bättrades på radikalt under kvällen, ganska snabbt nådde man ju kulmen på formtoppen. Ska vi kalla den för "blöt katt jamar bäst"
Jag fick en öl för att jag trängde mig i kön och var timråit. Det tjänar visst till att inte vara omtyckt, eller så körde dom på nån sorts omvänd psykologi.Hur som haver 1+1=2 jag fick en öl och viftade med svansen!

Att vakna upp denna dag och ha svaga fragment där kaalen stal 1,5 m stålgaller från ett element på subway, var bara början.
Under natten, morgonen, så drömde jag om attackerande småfåglar. Och alla som känner mig vet vad ja tycker om bevingade saker med näbbar.
Efter snabb uträkning vid kl 10, hade jag legat i fylledvala i 4 h och man skulle vara pigg och fräsch för att ha föreläsning om EKG.
Odör av lodis blandat med klädnypor i nacken försökte man hålla skenet uppe när det var dags för en film om hjärtobduktion. Bara min utandning hade fått vilket hjärta som helst att komma i ventrikelflimmer.
Att få se riktiga bilder på där dom kapar pumpen med en brödkniv var väl inte det man önskade mest när man är bakfull som ett djur.

Jag får gråta lite senare, har inte tid för nu ska rälsen för mig hem.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!