bodymindspirit

Tjofräs!

Har just svettats omkring i en alldeles för kall pool med damer i extralarge, bara för att vara liten ledhare till Madde.
Men man är ju inte den som är den. Allt ska testats.
Med Schlager i högtalarna trampade vi vatten för fulla muggar, cyklade, hoppade grodor och åkte skidor.
Vi två ungdjur, damer i klimakteriet och en särpräglad bad-hane ca 36+.
Eftersom vi sänkte medelåldern blev vi ett enkelt byte för denna vattenglada varelse.
Men hey, raggning på gymet är ju sedvanligt. Varför inte bland våtmarker, där alla lösa
hängbukar samt pattar åker omkring som pontoner.
Nej inte ens som blöt katt blir man ignorerad. Men tack för din inbjudan till spa avdelningen, verkligen!

Utarbetad som en träl har jag duschat och gett mig in i människokroppens vitterhet och har alldeles nu konstaterat att jag hela tiden trott att det stora benet i i vaden heter Vadben, samt att det lilla på utsidan heter skenben.
Det känns mer begripligt att det skall heta så!
När jag bröt skenbenet som min läkare sa, var det alltså vadbenet. Ingår det inte i en läkares vetskap vad den kroppsliga lekamen har som tilltalsnamn eller vart dessa ben är placerad?





Ja vad har vi lärt oss barn. Jo att Fibula är vadben och Tibia skenben!


Ohwell. en kvällsmacka och Godnattsagan om skelettet och dess vänner!





Kommentarer
Postat av: Madde

ja herregud, jag säger då det.. iofs fick man sig ju ett gott skratt åt hans påflugna försök till att ragga upp dig! spec att han kunde "fixa in" dig på relaxen. om vi träffar honom igen bör vi fråga om han inte har något shystare ställe att fixa in oss på, typ mcdonalds kök, eller rektorns kontor! ^^

2009-09-15 @ 22:49:27
URL: http://vulnerable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!