Iron and wine

Dags för lite morgonornitologi. Sitter här med tekoppen och spanar ut över ägorna!

Min trastvän Edberg flög till Arboga. Lilla sparven Eva flaxade till London, som snart får följe av tärnan Polle.
Höken Kissi ruvar i uppsala. Och i en annan del har jag lokaliserat finkarna Elin och Linni i min kikare.

Bräderna korsnäbb tog sikte mot Umeå och lämnade systerLIN grönsång att vakta boet i fagervik.
Kokkarburran( aka skrattfågeln) Anna häckar i sörberge city, och kollibrivännen Ida kör fortfarande snabba vingslag på Ego.
Skärfläckarn Yman vintrar i Bengtsfors! Och jag har fått höra att Kalle den fjällgåsen, ska vanka i Åres pister.
Mycket intressant spridning på mina flyttfåglar.

Nu till den största fågeln, som laddar att glida långt.
Man skulle kunna tro att den är utdöd, men det är ren och skär lögn.
Den bor i stavreviken, på pojkrummet.
Jag talar om azhdarchidsAlvåg som ska mot Japan och lära sig tjyva ägg!

Fast först ska vi dricka kaffe.


Långvåg röjer upp i sitt territorium.







Bättre en fågel i skogen än två på slätten




Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, en zebrafink om jag får be;) Hur går allt gumman? Har du det bra? PUSS

2009-09-18 @ 22:25:08
URL: http://adjoken.blogg.se/
Postat av: Liiin

haha spana ut över ägorna du med rooiboset i handen! väldigt hemskt är det iaf, timråhooden är inte som den brukar vara. här bor jag, sims-galen och allmänt nedrig. böckerna min tillflykt från monstren K. Rister och B. Odil. men prinsessan I. Sa har återvänt från prinsen Sajdbow för att återigen fängslas på slottet i Beauty-shore. fortsättn. följer...

2009-09-22 @ 12:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!