Tid

Hey!

Vid halv 4 imorse kvävde jag mig själv med kudden. Jag gjorde verkligen ett övertygande försök att vända på dygnet inför kommande nattjobb, detta med bravur. Såklart blev jag väckt på tok för tidigt, så jag har suttit och morrat sedan dess med dasslockshängande påsar under ögonen.

Eller morrat har jag gjort i flera dagar nu, nästan över en vecka. Nej, nu tappade jag tråden.

Tid var jag inne på. Jag har lite tid och mycket att göra. Eller snarare mycket jag vill göra. Det är väl här symptomen på bokstäverna jag dras med gör sig påmind.
Jag har schemalagt hela dagarnas alla minuter med saker jag skulle vilja göra. Och det som jag borde göra, det hinns inte med.
Jag wikipeddade tid, för det är sånt jag gör ibland. Därifrån fastnade jag på entropi...och slutligen fimbulvinter.

..om nu fimbulvintern skulle infinna sig är det nog dags jag letar mig ett redigt snödon att puttra fram på tills blommor och bin tinar upp igen.

Kanske den här..

 

Men om vi ska vara relevant så är det mer en tvättmaskin jag behöver, kanske en tv, kanske fixa
elementet som läckt sedan jag flyttade in. Kanske leva lite mer i presens.

Just nu: dricka kaffe!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!