Dropkick murphy

Hjärtligt ihjälkommen!

Ofantligt seg,
ofantligt matt och ofantligt fantastiskt less på allt som har med den här spiralen av livsförsörjning.
Idag har jag pratat med karin på växeln, annagreta på if metall förbund, leif (som åkte tåg?) på a-kassan, åter till karin i växeln och sedan ulla.

Jag vet inte om jag är mer upplyst nu än tidigare, men vi kan väl säga att en ny ansökningsblankett ankommer med herr postman. Fruktansvärt mycket jobb för så lite.
Eftersom jag inte heller varit betalande alfakassamedlem tillgodoräknas inte tiden jag varit ofrivillig parasit hos dem.

Alltså...jag anser ju att det är de som arbetar med detta som bör informera vad jag som person är berättigad till ,inte att jag själv ska lusläsa varenda paragraf och tvingas till telefonsamtal, köer,ordväxlingar.
Men det ligger ju på ens egen lott att gräva fram allt. Så nu sitter jag här med spaden i högsta hugg och har grävt fram liket. Domen!
Jag kommer åter få knega och slita mitt hår i månader framöver, hanka mig fram innan jag evnetuellt, kanske, förhoppningsvis kan får snurr på stämpling och inkomstbaserad a-kassa. Så man kanske kan ha en dräglig tillvaro.
All tid på alfakassan har varit till intet. Men är det värt att leva på 152 kr om dagen? Det kan man ju också ta ett spadtag om.

Nej nu har jag ätit två ägg och försökt begrava mitt agg, min frustration att man åter står på ruta 1 i den här djungeln till pengarätt. Fantastiskt!

Det som lyser upp min tillvaro i dena surmulna stund är morgondagen, aka onsdagen. Då har jag beställt värme och en välsvarvad påle till slagträ. Norra berget ska få möta kvinnans svar på sonic samt slag som går från norra till södra berget. P2s plastfuckers hinner inte säga skål innan man varvat!
Nej men allvarligt, finns det platt trä?

En till dag att vända på glasen för är lördagen. Vår stora stad arrangerar Street Meet, ja kanske inte så mycket att orda om just det eventet. Till saken hör att ett gäng glada, jag kanske är gladast, (gladast?) Äh, trevliga folks ska ut och leva om. JAG är en av dem. Jag känner en, återigen, ofantlig adrenalinkick inför kommande. Jag har ju jobbat i tid och otid, fått bäva mig från roliga ting under quite some time, så nu är det min tur. Inget får förstöra min helg. Måtte solen vara närvarande. Vilken myndighet är det man hör av sig angående det? Vilken solgud ska jag ställa mig i kö till innan han kan ta mitt samtal?

Blundar lite snabbt innan jag ska åka till arbetsförmedlingen och senare nattjobb.

Snus porr och brännvin, över och ut!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!