ingen rubrik.

Gäsp och stånk.
Jag är lam i min kropp, ansiktet är solfräknat och jag är hög på någon sorts konstgjord energi. För jag borde inte ha tillstymmelse till vigör vid den här tidpunkten. Att jag börjar 6.30 imorn gör att jag får hjärtklappning.
(jag är nattuggla, säg vad ni vill om tiden..alltifrån 5-8 är fööör tidigt)
Återigen uteblev min sjukgymnstiktid.
Men gud vad kärring det låter. Sjukgymnastik. Det är sånt farmor gick på, men gav upp då hon inte ville bada mer, alt inte kom i baddräkten längre.
Iaf fick jag med svansen mellan benen ringa gymnastkerstin då hon inte fått mitt svar. Jag skäms lite.
Men imorgon gör jag ett nytt försök till rehab.

HL-Mange bjöd in på dejt. Jag provade arbetsoutfiten och kände mig som byggare bob. Troligtvis kommer jag bo i denna utstyrsel under sommaren. Som john.
 Blåbralla--Stranden, Blåbralla--sova, Blåbralla--krogen, ja ni fattar!

Mina två veggokompisar satt som morötter i solen och diggade musik vid stadsån.
Vi spekulerade kring oddsen att dyka på ett lik om man nu skulle komma på idén att ta ett dopp i Selångersån.
Fiskmåsäcklen skrattade hånande och efter en stund tog vi pick och packet mot staden.
Vi gick till Annas crib och teade på hennes "gräsmatta".

Under eftermiddagen hade kissi vaknat upp ur sin sömn..vi tog en fika på stan och diskuterade knark, dumma amerikaner och valborg.
Temat för 29-30onde blev, smurfhjältar. Vad det nu är, för det var jag som kom på det. Vi är blå! vi kommer synas!
..Förresten, när jag stog med arslet i vädret för att knyta kängan på Innergården..kommer en manlig caféanställd förbirusande, han säger då helt utan vidare;
- Billig måndag!
Jag stog helt perplex, och gapade. Hängde mekardiket ut så pass att han ville skänka mynt?
Men det är ju inte måndag. Efter ett tag kom jag på att jag har Cheap monday braxer på mig.
Jag tror han led att tvångs och bara var tvungen att ta chansen när gumpen florerade i vädret.
I bästa fall spanade han i gamla bettan! Det var bara så skumt, så oväntat, så sjukt.

Nu sitter jag här vilsen i min egen trädgård. Ludde ä ute på allmän mark och lever rövare. Det lär väl sluta med att det blir skallgång till 3 imorn. Jag hatar när han tar min generositet till andra nivåer. Långt över föreskriven uppmaning. Jag sa bestämt 2200.
Lika bra att ta fram pannlampan och göra mig ovän med mina farstugrannar. Härligt avslut på dagen.






Kommentarer
Postat av: Kizzpöppan

Jag tror bestämt att han gillade din stjärt, och det är full förståeligt!

2008-04-25 @ 21:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!