Gatufest tider!

Achtung! för gatufesten..
Sundsvall enda lilla event. För många sommarens topp, för andra bara nåt dyrt prål som inte är värt nåt.
Jag är nog därimellan. Gick förvrigt nte förra året..sedan kan det ju bero på att ja är snål och inte orkar paya så mycket, för så lite. Egentligen är det ju bara en stor fest, fast med mycket mycket folk och några få artister.
Lite trist är väl att det ska bli knackigt väder nu när jag bestämt mig för att gå. jag har bestämt en lugn dag, men så lär det ju inte sluta.! hah..

I vart fall så har dagen slagit alla värme rekord på min avdelning. Gamlingarna tuppade av titta som tätt..och själv tampades man med matlagning och städning i 37 graders värme. SHIT..
Jag överlevde, likt dom andra dagarna. rutinerna börjar sätta sig på minnet, så nu går man som en robot genom dagarna. Kommer hem hungrig som få och däckar i sängen.
Det verkar ju så livet ska vara.


Som sagt ovannämnda angående gatufesten nådde sin kulmen. Jag gick trots att jag har väldigt låga tankar om den. Förfestade hos köra Lisa med en hel hop människor..gott gott.
innan var ja med alvågen i timrå hos tobbe. och började fira min lediga tid.=)
Som sagt, var vädret det ämsta ja varit med om, och ja övervägde tanken att åka hem.
borde man kanke ha gjort, såhär i efterhand! men man är ju så debil i hjärncellerna ibland.
Farsan lämnade förövrigt mig samma dag, nu när han har semester drog han kosan mot jämtland, as usual.!

Träffade en hel del glada prickar på busshållplatsen på väg in mot staden. ett gäng från sollefteå. 
dom andra åkte bil..Äh kollektivt is the shiet!:p

skulle ju se Shout Out Louds men icke..som vanligt missade man alla! va less ja blir. Därefter slog det som spön i backen..GAH!

Alla tält var överbefolkade och man kunde knappt andas..sommarfest eller vad?! nädu, inge mer gf.:P
åkte hem tidigt tidigt..och just i detta nu ska väl alla börja fylla sina uttorkade magsäckar med mer alkohol. jag ska duscha för ja luktar fortfarande blöt katt. sedan är ju chaufför. o like bra är väl de!
kanske ja kan tjäna in dom 250 spänn taxidjäveln kostade mig igår1! haha.

trött hungrig o en aningens bakis. dags för dysch! aufwidersehen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!