Valborsfirande

http://www.shanatinglipton.com/blog/2006/01/
Machomen?!

Då är det
snart dags. Årets valborgsfriande kommer alltså att ske i Uppsalas studenttäta kärna, med mina kamrater Elin och Linn i spetsen.
Det ska bli mäkta skönt att komma bort till en annan atmosfär för ett tag. Tåget går måndag 28.
 Jag, kissi, Lin ochPolle kommer dra en bartömmning på X2000. Underbart för den icke åksjuke.
Kvalborg som det nu så vackert heter är någon damsittning. Temat hjältar är ,som sagt, prognosen för just detta ändamål.
Förslag?
Just nu är min hjärna för disfunktionell för att kunna filura ut något klockrent.
Kissi ville att vi skulle klä ut oss som Village people. Pax för läderfarbrorn.
Nej mina idéer är likt min mage, tömd och saknar karaktär.
Nu ska jag äta en ny måltid alá muriel. Räkröra och ris.
Jag kommer böla hulkandes om jag misslyckats. Tur att vi är den pizzatätaste orten inom miltalets radie.Billigt å.

dagens ord ur barnamun:
Jag- vad gör du elias?
E- Jag lagar köttsoppa? (hink, lera,+vatten= köttsoppa)
J- Jag tror den behöver mer salt..(slevar i lite mer sand)
E- Nu behöver den socker.. ( ännu mer sand, blandar frenetiskt)
J- Nudå? Är den klar?
E-  ..tänker, tittar, blandar. Nu behöver den en spade respekt!!
J-  [Senär hade vi respekt i köttsoppan.!?!]


Afton mina hjältar
KUs/M



Kommentarer
Postat av: schyman

klä ut dig till sopgubbe. det är riktiga hjältar det. vardagshjältar.
oj vad djup jag blev.

2008-04-22 @ 20:37:57
URL: http://buyahorse.blogg.se
Postat av: schyman

du måste tydligen ha sett esplanadens fruktlager, för det är itne alls djupt. och inte heller mina tankegångar.
rom och cola låter inte dumt. frågan är bara hur det skulle gå till rent praktiskt?

2008-04-23 @ 16:55:28
URL: http://buyahorse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!