Vårstädning

Hallon!

...den där micrade gröten pyrde djävulen i buken, men trots det uthärdade jag dagen. Tillockmed så bra att dom vill ha mig där veckan ut.


Idag tog förövrigt
min kära kamrat Eva körkort, och hon kan nu ta sig från laggaskogarna under vilka omständigheter som helst. Det skålar vi för!
Som den oskrivna regeln gäller, kommer vi (vänner) få fri ride ett år från detta datum. Det kan vi också skåla för!


Nu känner man vårfluenserna hamra en i baknacken. Det är inte längre dödsbringande grus på gångarna utan numer glänser den borstade asfalten!
Det luktar skit i hela sundsvall/timrå kommun när gräsmattorna börja tina fram.
Ungarna tar fram järnhästarna, katthanarna har besudlat honorna,och jag städar ur garderoben!


Tre feta kassar med skor, jackor och annat tjaffs står som sopberg i hallen. Jag ska snart frakta detta patraskavfall till närmsta rödakorset samfund. Men, ibland känns allt så vemodigt och jag har svårt att skilja mig från vissa speciella plagg. Som den svarta volangkjolen jag dansade i skumbadspartyt på Zakynthos, eller skinnjackan jag levde rövare i som Axl Rose på lagfesten. Ja allt har ju  "A story to tell".
Det är dags att gå vidare. Ut med det gamla, in med det nya!

Likaså gäller min fagra blogg som fått lite mer karaktär. Livsfarligt.

Dags att smälta kinamaten och vila min sargade kropp! det talades om musclepump senare i aftonen, eller

smisk/ Mary



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!