Åredynamit

SÅ!
Ett nytt försök att återberätta helgen.
Det finns omöjligt några ord som har den kapaciteten. D
et finns bara realitet.
Ni skulle ha varit där.

Jag och Edlund hade som vanligt packat allt in i minsta detalj.
Det gällde såklart int e mawe. Fortfarande täckbyxlös trots en veckas packtid.
Efter mycket om och men lånade han mina oldies. 
Det var alltså öppet hus i korvkiosken under hela helgen.
   

Brädorna var med, bärsflaken och jäger likaså.
Depåstopp i Östersund för proviantpåfyllning.
Maweh skulle beställa smält ost på donken, men fick några panerade hjärtan istället.

Efter en bilfärd som hette duga anlände vi till Belwobyn.
Matte agerade kartläsare.(?!)
Vi packade in oss, och fortsatte sätta sprätt på alkoholen.
Stugan låg alldeles vid VM96an -backen, vilket var mer än bekvämt.

    

Vi barrakarderade sovrummen och installerade oss. Jägern flödade och vi kände oss hemma.
Efter en del motsrävigheter fick vi fyr i kamin också. Inget fjäll utan brasa.

   

Vi började kvällsens sammandrabbning med Buzz. Därefter blev det TP.
Jag, mille och mawe mot Jonas och matte.
Behöver jag säga att vi förlorade.


         GISSA   VAD ---->   

      ETTSYCKE JÄGER! 

   

När vi var fyllda av välbehag och tårtbitarna samlade tog vi våra stjärtlappar
 och brändener i backen.
Gjorde en snabbkoll på torget och bosatte oss ,med full utrustning, på Dalhboms.

   

  

När kvällen kändes som en utarbetad kropp vandrade vi hemmåt.
Lördages främsta mål var att bestiga fjällmassiven på en och två plankor.

   

Vädret var bättre än väntat, nästan perfekt. Vid 11 tiden var vi på G.
      
                              "jag tror vi ska neråt"

Matte som kände sig knackig på brädfronten hittade på otaliga ursäkter för
att  fåstappla bort på  bolaget istället.
Finns en möjlighet att han ångrade sig när det var 2 mil dit.
Efter många flaskor senare anslöt sig mille och matte.

   

När vi börjat fått orning på benen och sträckningskänningarna avtagit,
tilltog spriten och modet var på topp.
Det finns en hel arsenal av grov vurpor att ta del av.
Speciellt av dess två tölpar till höger.

   

När vi trotsat piskvindarna längst upp, var man lagomt mör.
Vi sprittsade neråt i banan och precis som jag skulle lokalisera mina 
åk kamrater smäller det!
Frontalkrock med mössor som flyger.
Svart i kolan vit i fejan.
- vem fan var det?
Medans man kippade efter andan fick jag se marcus sälandes nedanför mig.
Av alla i backen ska det vara ett i mitt sällskap som smoskar över mig som en fluga.
HAHA.

Jag pep av tidigare än de andra och knockades i sängen.
Det gjorde dom andra också när det kom hem.


Vi ställde klockan för att inte vakna upp på söndagen.
Med våld fick vi oss på benen vid 18-19 tiden.
Dags för nya tag.
Bastning, mat och spel.
  

Ner på Dahlboms igen.
Jag diskuterade med några sprängare varar en från bollnäs.
Pojkarna gick och spelade bort dom sista kronorna, och jag lyckades bli av med telen.
En tiondels taxifärd, oga dåligt väder och en skämd kebabtallrik gjorde vi avslut för lördagsnatten.

Vaknade oförskämt tidigt dagen efter med magont som hette duga.
Enbart Edlund som klarade sig för han åt ett skrov.
Vi kraffsade ihop resterana av ett fylleslag,
åt frukost och gjorde oss redo för en hemfärd i snöoväder.

Tacka gudarna vad skönt att komma hem.
Trots en mobil mindre.

Nära och kära skänk mig era nummer.
Jag har ingen kontakt till omvärlden what  so ever.

Laxen sover.



Kommentarer
Postat av: slöhög

åååå sopa! verkar som ni hade det bra trots omständigheterna. min packlista är hetare än hetast.



2008-12-02 @ 10:16:45
URL: http://sandandstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!