högskoleprov



Jaha, idag dök min kallelse upp i mejlen. Egentligen känner jag mig inte alls peppad att göra skiten längre. Nu när mina snutplaner lagts på is. Som sagt det var ju ett krav att ha gjort det där provet för att kunna söka in..
Men nu när jag väl anmält mig och pröjsat 350 spänn, så är det väl lika bra..

Jag vet inte riktigt hur det ska gå. Jag och prov har varit motsatser hela livet, och därför ständigt repellerat. Jag har helt enkelt varit en inlämningstjej där man har all fakta och jag får förmedla den efter eget bruk.
Prov, såsom matteprov har alltid blivit gallematias av allt. Man tror man är super hajp på vissa saker, men får en smärre chock när hela provet är täckt av kråkor och bockar. Jag är rädd för detta flashback ska återkomma, och på mitt högskoleprov.

Jag minns att jag läste i cosmopolitan en gång hur man skulle förbereda sig för ett sånt här prov, och många hade

svarat dom mest utpräglade svaren..nästan deras hela levande tid hade gått åt att verkligen förbereda sig för det här. Sova sina 8 timmar, äta rätt, motionera rätt, plugga rätt. KÄPPRÄTTÅTHELVETE.
Jag medhåller inte alls.. Jag tänkte gå dit, sitta av tiden och försöka komma igång med tankeverksamheten,samtidigt som jag smackar på en banan. 

Det var nästan så att jag höll på ramla av stolen då jag såg tiden..från 8.30 till 16.20. JISSES.
Jag kommer kunna koncentrera mig 20 min, innan jag börjar störa mig på allas flitiga skrivande, host, snörvel och annat neggoljud. 5 April är det iaf dags.
För att understryka att ja egentligen inte är så dålig,så tof jag mig tillfället i akt att göra Officers-testet på datorn( mest för att sätta dit min far)..många svåra, logiska, tidspressande moment..och, faktiskt, fick jag ett utomordentligt betyg. Jag är en officer. ingen högskoleprovsaktivist.

Nej man ska väl ta det med en nypa salt..jag får damma av min gamla gradskiva, linjal och miniräknare, masa min feta röv bort dit och sprida mitt doftsuddigum över deras bänkar. Ska bli spännande.

Heay!/ M





Kommentarer
Postat av: Anonym

Va fan Muriel. Du kommer klara det där galant!! Tänk positivt du har ju alla fall fått fingrarna ur å anmält dig, mer än vissa "andra" hehehe.. Go girl. Lycka till bruden!! jag håller tummarna!!! kram amanda

2008-03-21 @ 00:13:17
URL: http://amandayman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!