Veggo.

..sitter och inväntar min oerhört matiga veggopizza som grillas i ugnen i detta nu. Jag kan knappt tro det, att just jag som är född älgjägare och har under mitt tidigare liv enbart levt på vilt.. numer valt en grön riktning..Måste vara alla mina kamrater som har blivit kaniner.

Jag skulle kunna se det som nåt negativt att jag numer börjat tugga på grönsaker och utrotningshotade fiskar.
Men jag känner ingen ångest alls. Jag gillar det. Men eftersom min jägarfamilj skulle frysa ut mig om ja enbart gnager kycklingben och quorn så kommer jag nog aldrig bli heltidsvegetarian.
Nej , jag är nog för mycket köttätare för en helomvandling.
Efter en lång föreläsning på teve för några dagar sedan vet jag numer allt om nutrition och dess lära..
Han talade då om olika fetter, såsom mättade i olika former..och jag säger numera strängt nej till saker som innehåller transfetter eller härdat fett. . Eftersom de tydligen bara vill döda mitt innanmäte(?!)

Nu är det bara 10 minuter kvar tills det är dags att svulla..

Förutom att jag var och handlade idag var jag och Lin till birsta.Big mistake.
Det första vi möts av är babbsans oerhörda kvidliknande uppträdande och jag kände hur jag ville gömma mig på toaletten. Sedan var det såklart högtryck bland vår population på konsumtionsharemet, och jag tror jag har fått någon fläng av folkskygghet.
Att tillägga så blev vår visit kortlivad. En kaffe, sedan puttrade vi hemåt. Helt utmattad för ingenting.
Jag lyckades köpa mig en makeupremover, vilket var en utav de items jag planerade att investera. Jobbigt att göra en lista över saker, för att sedan glömma listan och sedan allt som man lyckats kladdat ner.

Foodtajm!

/M





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!