det kallas tvivel


varje gång
jag ska jobba, är jag dödsrädd att missa tiden. Speciellt gryningstider.
Att jag helt plötsligt blir morgondöv och missar mitt skränande mobilalarm.
Därför ligger jag på lur mest hela natten, och sover egentligen inte alls.
Det känns.
Jag har inatt "sovit" mer än vanligt, men ändå gick jag och fångade flugor mest hela tiden på dagis.

Nu har jag anlänt till hemmet. Det är tomt i skafferi och kyl. Jag behöver någon fortunecookie att tugga på, med allt detta tvivel och olycka på nacken.
S mår lite bättre idag men ja vet inte om det är tillräckligt. Jag tycker inte om att bestämma över andras liv.
Pappa skulle avgöra när han kom hem om hon skulle få leva helgen ut när han åker till farmor.
Förutom detta livsavgörande beslut har jag fortfarande inte kommit i underfund om ja blir hemma, går på lagfesten eller ej. Det ena leder nog mer till det andra.

Nej nu ska ja lyssna på äckligt bra musik och knäppa en öl.
(obs! kärringdrickat var ingen efterlämnad relik, mer någon sorts Lockningsdryck för framtida bruk. Fick fram detta under korsförhöret med päronet igår.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!