Gps på Barn

HAH, PÖH.
Slår på dumburken för att vakna till lite, på debatt står josefsson där och håller i taktpinnen
till dagens diskussionsämne, Gps på Barn.
hah, hahaha

Vad är det frågan om?
Var tvungen att gnugga tefatsögonen en gång till för att se vafan det var frågan om.
Det är alltså en Gps som tillverkats för att föräldrarna, såklart, enkelt och smärtfritt  skall kunna hålla koll på sitt barn.
Är det nåt latmask samhälle vi stapplat in i, där föräldrarna utan någon sorts etik skall kunna sitta hemma
och hålla koll på ungen genom en skärm, istället för att lära den vad respekt och tillit är?
Jag funderar.

Josefsson
-Berätta hur en gps fungerar?
dam i publik
-Ja .,alltså jag har ägt många jakthundar i mina dagar, och det är ju en sändare som avläser dess spår.
Och det är väl ungefär samma tänk till denna gps.
Och jag menar dom här jakthundarna är ju dyra...konstpaus.
... det är ju mina barn också."
 
Sinnes. Även riktigt sjukt hur hon jämför ungarna med en gammal stövare.
Jag tycker det är en sjuk idé.
Man är ung en gång, och man kan inte skydda barnen från allt.
Det var som när jag var liten. Då ville jag alltid ha en fallskärm på mig om jag skulle flyga, på fall att planet skulle störta av okänd anledning.
Nu tar man ett järn innan takeoff, och funderar inte så mkt.

På ett sätt skulle jag kunna förstå varför dom kommit upp med denna idé, vid mystiska förvinnanden, eller för att kunna stoppa olyckor osv..
.Men i det riktiga livet känns det som en riktigt kränkande lösning
 på ett bristande föräldrafostrande.
Kanske att man skulle ha dem några få gånger när barnen är små, för tusan vad kvick dom är.
Men när åldern börjat stiga till tidigt tonår och uppåt, funderar jag.

Kort och gott, jag är mer emot än för.
Bort med denna kommersiella skitpejlare.Behåll dom på rackorna istället, och lär ungarna att veta hut!

Bra, nu har jag ventilerat mig.
dags och packa ihop mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!