Överallt..


Precis
. Överallt jag läser eller befinner mig är det jul.
Jul Jul Jul!
Jag känner mig jagad, det är som en mörk gestalt som förföljer mig.
Det är miljarders olika tomtar och troll, änglar och feer i alla butiker.
Girlanger, porslin, lyktor, kakor, bakelser, belysning och stjärnor.

När jag var yngre var julen det bästa jag visste.
Knappast ensam om det.
Och det beror inte på att jag är skilsmässobarn och fick äran att ha två julaftnar..
(jag lovar jag fick mindre klappar än genomsnittet ändå)
Jag satt och lekte med brorsans spiderman bland Advenstljustakarna,
Klädde upp oss fint för att tomten, min granne, snart skulle komma in och HO-a!

Nu orkar jag knappt sätta upp julgardinerna och det där med önskelistor förfaller gärna.
Jag har ju inte ens råd att köpa något.
Jultorkan råder.
Jag tror att detta tjohejsan uteblivit blivit iockmed att vi inte har några småbarn kvar i släkten.
Det var ju vi, nu är vi gamla, feta och gråa i den benämningen.

Det enda man ser fram emot är julmaten. 
Som jag äter en gång för att sedan förkasta till nästa år.
Några julevent finns inte heller, julbord som i arbetsjulbord.
Nåt sånt hade jag dock velat gått på.
Enbart för att snapsa ikapp med gubbarna som munhugger om vartannat.


Hejhej!



Kommentarer
Postat av: Långeman

HURRU! Ska vi ställa till med ett julbord månne? Knytkalasliknande sådant!?

2008-11-21 @ 03:19:48
Postat av: sandyman

our lonely planet is on its way. weiiii

2008-11-21 @ 12:16:40
URL: http://sandandstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!