Frostsol

COLD DAY IN THE SUN

Regnet förföljer mig. Jag fryser ända in i hårsäckarna.
Höstrusket brukar inte vara så farlig för mig.
Jag får egentligen ingen större panik som innefattar att jag måste lägga ner all energi att hitta matchande vantar och halsdukar.

Jag tror det har att göra med min otroliga längtan till vinter. Den perfekta snön.
Of course bor jag på totalt felaktigt ställe för att känna någon större tillfredställelse med den piss snö som dimper ner i mina trakter. Men i år har jag lovat mig att försöka ta mig i kragen och göra mer saker som involverar bra vintertid.
Mer besök till stuga, mer plankåkning, samt mer soppa förbrukad.
Hur fan jag ska ha tid och råd med detta? är som vanligt en olöst gåta.
Men jag vägrar bli omkull diskuterad.
Svårt hånad att jag kommer sitta som en trasig, fattig vinterkisse i mitt lilla krypin så långt ifrån min utopi-idéer.

Vi tar det i presens. Under dagens lopp, som nu hinnit bli strax efter 14 har jag slitit med att framställa ett perfekt CV,Curriculum Vitae... Cheval-vapeur? dont ask.
Det var näst intill 2 år sedan jag skrapade ihop mitt gamla. Och när jag nu i dagarna försökt med ett nytt, märker man hur skolrutinen avtagit och det går så förbannat knackigt framåt. Inte direkt i ultrarapid.
Jag skämms!
Men nu är jag färdig. Min levnadsteckning har återtagit ny existens. 



 Lillholmsjö förra året. snö snö snö snö snö snö snö snö snö



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!