Idag..

..skulle kunna vara min sista dag här i det förgyllda paradiset.
låg och dammade här framför teven när Johan ringde.
På en bråkdels sekund var jag i färd med att fika på det närbelägna cafet här i kongen.
Eng kom på besök och tog en rast från sin tjänst, och toffelkalle kom också förbi eftersom han
har en höftlåsning och därför tituleras som sjukskriven.

Jag gillar att fika, sen att det blir ungefär samma pris som en redig lunch hemma i sverige, är en annan sak.
Idag tog jag min favoritchoklad kaka, som skulle kunna göra vilket biafrabarn som helst strängt överviktigt.
Men det hör ju såklart inte hit.

En liten farbror kom och förbi fiket doppade i lite kaffe.
Plötsligt utbrister gubbtjyven i världens hostattack och en tydlig andnöd hörs över hela byn.
Lite smått förvirrad över hur situationen skulle sluta, kommer en av biträdena fram och råbankar
den tunna karln i ryggen.
Han hostar och frustar och hans kaffe hade nästan nått vårat bord, när han började anta en normal färg igen.
Biträdet;
- Du må ikke drikke så fort,Bjarne!

Vet fortfarande
inte om detta var en företeelse som inträffar ofta, dock verkade dom van att han var där.
Efter fikat så gick hockeypojkarna och käkade kinabuffé. Jag följde med som stöd. Dålig idé när man halvdregglade!
Klockan närmade sig samlingstid för grabbarna. Vi gjorde en svart taxiturné och hämtade bror 2.
Såklart hade jag glömt att basse skulle hem innan matcher, och var utan nyckel.
Typisk dålig grej.

Sitter och äter rosiner och funderar om jag stannar helgen ut eller om jag blir med nattåget hem.
2 timmar att vela på..
morrr



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!