Home sweet Home

BACK ON TRACK!

Aha, så var man hemma igen. Kallhålet, det bittra penislandet.
Från strandtillhåll, till stormvarning och svajande tallar här i hooden.
Egentligen har jag inget emot hösten, om den inte skadar mig.
 Blev näst intill sandblästrad när jag stegade ut till bilen idag.

Jag tänkte ju vara väldigt kreativ och göra ett läckert bildspel till de som vill se lite svajande palmer istället för
barrlösa träd.
Problemet sitter i min oförmåga att hantera programet. Så allt så blev det likamed noll, trots min fabulösa idé.
Tänkte att det skulle vara smärtfritt och simpelt att göra något sådant. Nytänkande.
Men det har blivit allt förutom smärtfritt.
Jag har rivit mig själv i mitt fjällande ansikte samtidigt gnällt som hungrig tjockis över att fanskapet skall fungera som jag i min tanke visionerat det.
Kort och gott. Jag fick tänka om. Enbart berättande bilder får visa vägen.

Start Frösö flygplats
      
Frösö airport    7.00                   Flygbränsle                 Plan PLan Plan

sum: 4 Timmars flyg, Buss från Antalya 2 tim. Installation på Best House hotell.

     
Picasso, Alanya                 Kväll 1, strandparken        Hotell rum 305

       
Turkisk frukost                   Pratande pippi            MOrrr

sum: Frukosten var underbar, däremot inte vädret.
regn de 3 första dagarna och jag låg på hotellrummet och ville dö.

   
Fotperspektiv                     Pissväder och strand      Utmärglad kisskattunge

    
Palm?                                       Parken                  En sup morgon och kväll!

sum: För att fördriva min tid trots monsun regn gick vi bland park och smågator.
Resturangbattles och `biliig billig-shopss!´
Turkarna jublade över det första regnet på 6 månader.

     
SUNSHINE              Lycklig morgon             gosi gosi

   
Vajert väder på g        PLay-look                      Dalmatines bar and beach

   
Slottet                                    Strandad säl                   fläskvågor och liten båt

sum: Äntligen sol den 3e dagen. Effes på stranden och slagsmål med
de gigantiska vågorna.

    
Sanches, beachguard       vy från beachcafe             Vätskeintag

  
Himmler, das furher           Båtsvaj                            Alanya boat tour

Sum: Alla katter(det var många) var svarta och vita. Båtturen vi skulle åka med
blev inställd.  Jag blev butter över missad soltid. Glad av mat.

    
vandring efter mat    Fruktmarknad                  Plankstek deluxe
   
Båt båt                             Världens godaste juice              rastafaraii
       
Blomster                                 muriel                              turkdamm

Best house hotel. Skabbigt men mättande.
Regn och rusk 4 dagar av 7.
Hamam vistelse, ren och skinflådd. 
Slottutsikt en kväll med Kemal. Alanya från båda sidorna.
Robin Hood partyborg en afton med simon.
Marknad med mat och frukt för ett helt kompani.
Alanya boat tour som inte blev av.
Strandgym ocih beachvolley.
Plankstek och picasso.
Bassäng och barhäng.
Jetlegs och jetlag.

Eftersom det var lågsässong så var det övervägande 
tanter och strumpbeklädda gubbar.Men jag överlevde ändå.
Fattig och arbetslös är jag hemma i en liten mer brunbränd kostym.

Tack o bock!

                                               



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!