Skälsjön deluxe

Helgen avverkad.
Fredagsmys samt kompishäng i Lagfors ädlare delar, lyder dagens rubrik.
Jag och edlund kom upp på lördagseftermiddagen till stugorna långt ute i ingenstans.
Direktion. Stor väg som delas i två. Lättare sagt än hittat.
Matte, mawe, perka vicky och larsa hade redan dagen innan blivit sliten av alkholoens under.
Sjukdomarna flödade efter vilda bastu och badturer.
Men vi kom med förstärkningen.

Vi spelade kvällen igenom. Rappakalja.
Jag vann. Men blev nästan genomskådad. Ord som arnrik och generaliserad , verkar vara nåt som sticker ut
i jämförelse med mawes förklaring till schaldroun. " en maskin som hjälper nyfödda hönor att andas"
Det var då jag bestämde mig för att sänka ribban.

Kvällen slamsade vidare i bastun samt badtunnan.¨Tog ett dopp och hälsade på Skälsjöodjuret .
Och vi kom fram till att `skräpet på mitt innerlår´ var markus ollon.
Bladkuk och lövpenis gick friskt omkring bland samtalsämnena.
När kvällen infall sig och alla slagna hjältar krypit till kojs, låg markus och kikade på Mcgyver.
Som i själva verket var någon b-version av  ursprungsprogramet.
Vi andra slumrade vidare.

Jag vaknade vid halv5 snåret med ett ljudande radioprogram i teveskärmen.
Markus låg som ett blötdjur på soffan och sussade.
Teven luktade bränt bildrör och rutan var nästintill svart.
Jag har slutat att bli förvånad.
Men med visdomen att vi överlvde en eventuell stugbrand åt vi pastapåsar och städade ur skrymslena efter vår suphelg.
Edlund och jag åkte tidigt eftersom han skulle åka o coacha söråkers stoltheter.

                         
Bröderna wes lurar vidare             Rappakaljakrig             Flitiga spelare


                 
Skäggjesus dricker plåt            Pappa vill ha korv              Perkas kläder/glas har
                                                                                                                   krympt



TunnaTunnaTunnaTunnaTunnaTunnaTunnaTunnaTunnaTunnaTunnaTunna


HEJOHEJ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!