Meshugga


Helger som kommer intågandes skall enbart medföra relax och avstressande komponenter. Jag menar det var väl därför Gud införde dessa dagar. Så att han kunde skita i att kamma skägget och ignorera dom svältande barnen för att ta en grogg i godan ro.

Under fredagen när jag var som mest glad i hågen märker jag att det oerhörda tinnitusbedövande ljudet från kylskåpet lagt sig och det är frid i boet. När detta uppenbarat sig som vacker tystnad och jag ska ta en liten godbit från mitt välfyllda kostlager inser jag att det dels är nattsvart och att mina produkter börjat svettas.
Snabbt checkar jag temperatur och konstaterar att hela kyl/ frys lagt ner verksamheten. Jag försöker snabbt ingripa med hjärt-lungmetoden och rycker, sliter i säkringar och sladdar. Men inte ett andetag!

Paniken infann sig och jag försökte rädda mitt precious älgkött i frysen.Ringer runt till grannar och ovänner för att få parkera mitt levebröd över helgen. Tur att Anna hade ett tomt kylskåp så att mina älgstekar samt påläggslager fick rastplats att vila där inför veckans kylskåpsbyte.

Nattmackor och andra ovanor fick därmed strykas från det dagliga mönstret och jag flydde mitt boende till kusins näste.

Det är tomt och ensligt i min lya. Mat kom hem.


Jag undrar var östersundsbostäder har för kylskåpsmodeller att välja bland?
Blev lite sugen på det med britt-flagg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!