rise up and fight


Hola bandolaband!

Jisses amalia vilka muskelspänning jag har i min tarvliga kalvkropp! Men om man ska fånga lite auktoritär status måste man ju kliva in från noll träningar ala pingislunga till 4 i veckan med varierat skrotlyft och sonic-löpningar.
Jag tror ju påkant att det behövs för att inte rasa i den biologiska trappan och bli uppäten. Om nu någon är svältfödd nog att äta något så intoxikerat.

Det regnar ute, den väderlek jag fruktar mest. Man vill inte bli blöt inte i den här staden då det blåser dagarna igenom och i samspel med nederbörd fryser man ben och bohag av sig. Jag skulle lätt lyckas bli den första människan som regnat ihjäl. Nej plusgraderna och detta Gudaurin gör mig matt. Hoppas meteorolog-pär, han med håret som numer inte har nåt hår, kommer med glädjande  sol och snöbesked.

Jag satt och spånade lite förut, såntär jag gör efter jag käkat och bestämt att jag tar disken sen, om hur det var förr i tiden.
Jag säger som Job Andersson, " ja förr i tiden var dom dum i huvudet nå djävulskt!" då trodde man det skulle blåsa upp till orkan om en sparv flög in i dassdörrn.

Nu har vi världens möjligheter att planera semester och resor efter väder och vind. "På torsdag drar vi till fjällen, kolla hur vädret blir" , "Nej vi skippar picknicken imorn , det blir regn". etc. Här styr vi och ställer efter moder Jords eviga humörsvängningar. Och lilla Pär pekar ut vart och när molnen hamnar i konflikt och sköljer över med hagel eller bländande UVstråls. Hyggligt!

Förr snackade man vädergudar, djurformade moln och på vilken dag storkossan kalvade.
Stjärnanalyser, färg på soluppgång och nedgång, om rönn och ekbuskar hade bär, om abborrens ryggfena var svart. etc. Man kikade på grodrom, om gnagarna flyttade in i kåken, och om spindlarna var ute och reparerade näten. Här snackade man inte om några minusgrader hit och dit, här var det antingen sol, vind eller vatten!
När bufflarna sprang mot öst, nalkades en regnperiod och skatorna byggde lågt väntas en vacker sommar. Ja,prärieindiander eller bondlurkar i söder hade sina knep.

Så egentligen skall här inte gnällas om nåt obekvämt väder, i förtid. Annars får man helt enkelt klä på sig bäveroverallen, plocka på sig kikare,håvar och bärplockare, ornitologböcker och andra flora/fauna litteraturer och ge sig ut på jakt efter jordens alla tecken.

Jag själv ska börja montera soffa och tvbord till mina skat(o)vänner här ute i granen, inför sommarens värmebölja!






över och ut.



Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, "min sked, kom tillbaka till min sked" sa Skrållan till skatan! Puss

2009-12-09 @ 12:06:55
URL: http://adjoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!