PLASTFABRIKEN VOL 2

Hej folk och fän!

Nu är jag uppstånden. Sommarkatten har återtagit sin okrönte titel.
För att vara fräsch och pigg ( alt. svettig och utmattad) bastade vi ikapp igår.
Inget jag är riktigt bra på förstås och hittade på ursäkter för att inte smälta samman till
partiklar i saunan. Ett väldigt bra undantag och återkommande sådant, blev popcornskålen
som stod utanför i hallen.
I med några salta poppar och tillbaka in i helvetesbrännarn.

Det fick alltså bli avslutet på min långtidsvarande fritid, punkten samt vändningen ifrån arbetslöshet.
Imorse larmade uret vid 5.30. Pigg ,som den överkörda skatan jag passerade på E4an, klev jag upp och åt
en tallrik fil.
På med björnkläderna, packade matlådan, kollade över att jag fortfarande kan stava mitt namn/ räkna till 10
och puttrade iväg mot allas våran Harry Lundvalls-plastfabrik.
07.00-19.10 ser passen ut som följer. Därefter vänder vi på smeten och jag vandrar hem när dom andra halsar kaffe och läser morgontidningen.
Dagen gick med spänning från början till slut. Jag bekantades med den nya vikningsmaskinen och kletade på med autosol.

Allt hade varit frid och fröjd innan jag infann mig. Och ungefär när 50% av passet var överstökat, började maskinerna känna av min närhet. Utstötare gick mystiskt av och värmeverket i ett verktyg gick åt pipan etc.
Ja alla var så glada att jag kommit tillbaka.
Jag stämplade aldrig ur idag eftersom jag inte stämplade in. Och Mange har såklart planer att föra över mina korvören till hans årliga grillkonto.

Alltså, jag är mer död än levande.
Jaha, dags att fundera ut vad jag inte vill äta, men måste till imorgon. Fiskpinnar?

/ Maskinförare 465

Kattgubben Mormoras. Saga p� S�varm�l, f�rfattad av Rut Olsson. 2000.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!