how i met your mother

Afton pöblar!




välkomsttjut


vy över midsommarön


öl i skym undan?


stulen krans.

Ligger stelopererad i hyddan närmare befolkningen. En tacomacka i kistan och en snus under läppen.
Jag pustar ut efter en tids arbete bland skog och mull.

Stångdansandet är över för detta år. Och jag ska sluta lova mig själv så mycket i nykert tillstånd, då jag vet att allt som jag så genialt skulle hålla raderas ut med en anderssons akvavit för mycket. Jag sa tydligt, inget bad och ingen bastu då jag hade på känn att kroppshälsan skulle få predika läkarböcker och hopkok av hemkurer därefter. Men vipps så står man där med lysrörena och tror man är någon Ian Thorpe i plurret.
Fan!

Allt fanns med på årets lista. Allt för att fira in sommarvärmen ( som aldrig infann sig) och se kvällarna återgå till mörkare stadium pånytt. Vi var på en idyllisk privatägd ö med en tunna öl, partytält med surroundutrustning och lekar som jag enbart hade kunnat uppfunnit av nån hallugen drog. Stångdans, nubbar kors och tvärs samt tårtkalas av ickevuxen karaktär.

Men jag njöt. Bastudejten och vattendansen hade dock kunnat strykas.
Röstfunktionen var kraftigt nedsatt under midsommardagen. Sedan kom lungemfysemet.

Trots alkoholförfriskningarna mådde jag strålande och åkte därefter till byområde två. Friserade om farmors gård med alla trädgårdsvertyg som finns i alla botanikmästares lexikon. Därefter fram med jordfräs för att få snurr på potatisodlingarna. Armarna är av salami just nu tillsammans med myggstick som inte är av denna värld.
Varför finns dom? För att man efter nån timme som skogsmulle ska få skicka efter blodstranfusion?
Jag är ledig som tur är, så folk slipper se mina svullna skador av lite natur. 

Imorgon nalkas nästa upptåg. Golfen ska åter ut på banan. Jag hoppas den går fläckfri igenom nu när den blivit omplåstrad och välstajlad. Om inte får jag väl ,som micke gav som förslag på , bära kraftig urringning eller alternativt bjuda på makaronpudding för att muta goffen fri från körförbud. Jag tror jag går på puddingen!

hey!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!